לכל בעל עסק יש את אותה השאלה שלא מרפה ואולי טוב שכך: "איך לשפר את התוצאות בעסק שלי?" לא משנה עם העסק הוא גדול, בינוני או קטן, אם מטרתו מכירה של מוצרים, חברת יזמות או סטארט אפ, תמיד השאלה שנשאלת היא איך לשפר את הביצועים ולהגדיל רווחיות בעסק? במאמר להלן נחשוף כמה כללים חשובים אשר יסיעו לך, בעל העסק.

זיהוי ואבחון המצב הקיים בארגון 

 ראשית חשוב שכל הפעולות הנעשות בעסק יהיו מתועדות. לכן רצוי שתהיה לכל בעל עסק מערכת שעוברת על כל הפעולות העסקיות, שעושה בנוסף חישובי סטטיסטיקה, בוחנת את המכירות, את כמות הלידים שהעסק קיבל בזמן נתון, כמות לקוחות חדשים או לקוחות חוזרים ופעולות עסקיות נוספות. כשיש את הנתונים הללו ניתן יהיה לנתח אותם לקבל תמונה מלאה ומדויקת עבור העסק, לאן מופנים המשאבים, איפה ניתן לצמצמם עלויות, איפה כדאי יותר להשקיע ועוד, כל הפעולות הללו מתבצעות במקצועיות רבה כאשר שוכרים איש מקצוע שהוא יועץ עסקי המניב תוצאות.

למידע נוסף על יועץ עסקי מקצועי כנסו כעת: http://www.x2y.co.il/

1 13 96a18

אין ספק שמדובר בזמן והתעסקות, לכן חברות רבות היום מעדיפות להיעזר ביועץ עסק או מאמן עסקי שתפקידו לסייע ולייעץ לעסק למנף את היכולות שלו ולהגדיל את הרווחים של הארגון בראשו הוא עומד. יועץ עסקי הוא גורם חיצוני ואובייקטיבי המסוגל לתרום מניסיונו העשיר ומהידע שלו לכל חברה או עסק.

שירותיו של ייעוץ עסקי

אדם שהוא מאמן עסקי יכול לסייע בהימנעות מטעויות נפוצות בניהול העסק, כמו כן, בבדיקה של יעילות ואפקטיביות של כל ניהול עסק, הוא עוקב אחר הפעולות שנעשות בחברה, בודק את הפרודוקטיביות של העובדים של המנהלים ושל בעל העסק עצמו, ומתוך כל הנתונים שהוא אוסף הוא מגבש תוכנית פעולה או הבראה לניהול של העסק, זוהי למעשה תוכנית עסקית.

בנוסף היועץ העסקי מלווה את המנהלים ואת העובדים של בחברה למשך תקופה מוגדרת, במהלך הזמן הוא מדריך ומבצע שינויים, לפעמים שינויים גם מהותיים, זאת במידת הצורך. כל אלה על מנת שיעשה שינוי לטובה בעסק או בחברה ויראה צמצום הוצאות, הגדלת מחזור המכירות וניתן יהיה לזהות שינוי בעסק לטובה, התקדמות ושיפור תוצאות במשך הזמן, שאותו כמובן היועץ מגדיר מול בעל הארגון ובתיאום ציפיות ושקיפות מלאה.

שיווק ומכירות

יזמים וגם אנשי עסקים מתחילים את היום בטלפונים בבירורים עם הבנק, עם הספקים ואנשי צד ג נוספים, במקום להתמקד בפעילויות שמכניסות כסף לעסק ו/או שיפור השירות שלו. ישנן שתי פעולות עיקריות חשובות שרצוי להתמקד בהן: אופן השיווק וכמות המכירות.

שיווק- שיווק משמעותו לבצע פעולות שגורמות ללקוחות להגיע לעסק שלנו. הן חייבות להתבצע על בסיס יומי וכחלק מהשגרה של העסק. ניתן לעשות אותן דרך רשתות חברתיות וקידום העסק, באינטרנט או בכל מדיה אחרת.

פעולות מכירה - פעולות שהופכות כל אדם שמתעניין ללקוח פוטנציאלי.

ניהול משימות

ניהול זמן נכון הוא המפתח להצלחה של העסק. עליך לזהות לפחות שלוש משימות שעליך לבצע או להטיל על מי שיכול ופנוי לעשותם. עלייך לתכנן את הזמן שלך באופן יעיל ונכון כדי שיהיה לך גם את הזמן לנוח או לחזור לעיסוקייך האישיים לאחר יום עבודה ולא לקחת אותה אתך הביתה.  

המאמר נכתב באדיבות X2Y יועצים עסקיים