כדי לשמור על הבית שלכם – ועל כל מה שבתוכו, כדאי לרכוש ביטוח דירה. אבל אם אתם רוצים אמצעי מניעה נוספים, הנה כמה רעיונות לכספות יצירתיות שאתם יכולים להכין לגמרי לבד

כלים
ביטוח דירה
ביטוח דירה

נראה שאין צורך להסביר את החשיבות הרבה של הגנה על הבית מפני פריצות. אנחנו חושבים על זה בכל בוקר כשאנחנו נועלים את הבית, ורבים גם מגדילים לעשות ומתקינים מערכות אזעקה יקרות או מצלמות אבטחה. אבל גם אם אין לכם מערכות אבטחה מתקדמות, יש דרכים שבהן תוכלו לאבטח את החפצים היקרים לכם ביותר.

צאו מנקודת הנחה שכל פורץ מתחיל מכיר את כל הטריקים הברורים, אז אפשר להפסיק להחביא את המפתח בארון החשמל או לאחסן כסף מזומן במקפיא. אם אני מכיר את זה, גם הפורץ מכיר.מה בכל זאת אפשר לעשות? קודם כל ביטוח דירה. ליתר דיוק, ביטוח רכוש לדירה. ביטוח כזה מספק כיסוי לחפצי הערך שלכם, כך שגם במקרה של פריצה תוכלו לקבל פיצוי כספי. יחד עם זאת, כדאי גם לנסות להחביא את התכשיטים, התעודות והכסף המזומן שלכם – כדי שאם חלילה יפרצו אליכם הבית, יישאר לכם משהו.הנה כמה רעיונות לכספות ביתיות שישמרו על החפצים שלכם גם מפני הפורץ הכי מתוחכם:

כמו בסרטים

כל מה שצריך זה ספר עב כרס בכריכה קשה, סכין יפנית, מעט דבק וסרגל. בתוך כמה רגעים יהיה לכם מחבוא יצירתי לרכוש יקר הערך שלכם. למרות שהוא משתלב בצורה מושלמת בספרייה הביתית, חשוב לדעת שלפורצים יש נטייה להשליך את כל הספרים לרצפה כדי לאתר כספות מהסוג הזה בדיוק, אז הניחו אותו באלגנטיות בצד הספרייה.

מעלה אבק

ישנם שואבי אבק בעלי מיכל פלסטיק אטום, כזה שלא ניתן לראות את תוכו וכדי לרוקן אותו דרוש פירוק של המיכל מהשואב. כך שואב האבק שלכם הוא בעצם אלטרנטיבה לא רעה בכלל לכספת. מאחר שתכולתו של המיכל נוטה לפגוש את פח הזבל, לא כדאי להפוך אותו למקום מסתור קבוע, אבל זה אחלה פתרון למקרים בהם אתם נוסעים לחופשה ארוכה או סתם עוזבים את הבית לכמה ימים.

אכלו לי, שתו לי

המטבח הוא גן עדן למכיני כספות בסגנון עשה זאת בעצמך. עם קצת דמיון וידיים טובות, הכספת הקטנה אפילו לא צריכה לאבד את יעודה האמיתי ויכולה להמשיך לתפקד כמלחייה למופת, כזו שתסתיר בתוכה גם כמה שטרות ותכשיטים (כמובן שזה קל יותר במלחיות הגדולות והאטומות ולא באחת מזכוכית שקופה, כן?).שקע ותקעשיטוט קצר ברשת הביא אותי לסרטון הדרכה להכנה של שקע חשמלי שהוא בעצם מקום מסתור קטן, בתוך הקיר, לשטרות ודברי ערך. המוצר הסופי כל כך יפה ואלגנטי שהוא אפילו יכול לפתוח אתכם לכמה רעיונות שלא נמצאים כאן.

כיפת הסלע

למי שיש חצר ביתית, יש בעצם נקודת תורפה נוספת אבל גם מקום מסתור מצוין. תוכלו לחבר בקבוק או מיכל כלשהו לאבן הסוגרת עליו מלמעלה בצורה כזו שהוא מוצנע לחלוטין ולפחות חלקו מכוסה בעפר או בדשא לטובת הסוואה מקסימלית. שימו לב שהכספת שלכם עמידה לסוגים שונים של מזג אוויר ושידידכם הטוב ביותר, חומי, לא חושף את המזימה שלכם לכל עובר ושב.