במהלך התנהלותנו היומיומית רובנו רוכשים באופן שוטף וקבוע לא מעט פוליסות ביטוח מסוגים שונים – כל מי שמחזיק/ה בכלי רכב מחויבים על פי חוק בביטוח חובה (ורובם רוכשים גם פוליסה רחבה ומקיפה יותר), אלו בינינו הטסים לחו"ל רוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל, כל מי שנוטל משכנתא מחויב על ידי הבנק לרכוש גם ביטוח משכנתא ועוד.

כלים
ביטוח דירה. צילום:  fotolia
ביטוח דירה. צילום: fotolia

 

אך ישנם ביטוחים מסוימים אשר רבים בציבור הרחב אינם בהכרח רואים בהם ביטוחים הכרחיים, ורבים נמנעים מרכישתם במידה ואינם מחויבים לכך. דוגמה לכך היא ביטוח דירה, לו בעלי דירות אינם מחויבים בחוק. מדוע בכל זאת מומלץ ביותר לרכוש ביטוח דירה?

ביטוח מבנה וביטוח תכולה – מה כולל ביטוח דירה?

על מנת להבין מדוע כדאי כל כך לרכוש ביטוח דירה עבור הדירה שבבעלותכם (בין אם אתם מתגוררים בה ובין אם היא מושכרת), יש להבין קודם כל מה בדיוק מכיל ביטוח דירה – עבור מה הוא מכסה אותנו ומה הנזק הפוטנציאלי שעלול להיגרם לדירה (ולכיס שלנו...) במידה ולא נרכוש ביטוח זה?

ובכן, באופן כללי ניתן לומר כי ביטוח דירה מורכב משני חלקים עיקריים – ביטוח מבנה וביטוח תכולה. ביטוח מבנה הוא החלק בפוליסה המכסה אותנו מפני נזקים אשר עלולים להיגרם למבנה הדירה עצמו. נזקים אלו עשויים להיות, למשל - נזקים לקירות המבנה, נזקים לצנרת או לתשתית החשמל שבבית ועוד. נזקים אלו עלולים להיגרם כתוצאה מפגעי טבע כמו רעידות אדמה, שיטפונות וכו', כמו גם כתוצאה מכשלים במערכות עצמן (לדוגמה – פיצוץ בצנרת אשר גורם לנזק משמעותי לקירות המבנה).

ביטוח תכולה, לעומת זאת, מכסה אותנו מפני נזק לתכולת הדירה, או מפני גניבתה. גם כאן, נזק זה עשוי להיגרם כתוצאה מגורמים שונים, ביניהם אותם כשלים טכניים שהוזכרו במקרה של נזקים למבנה, פריצה לדירה וגניבת רכוש ועוד.

הוצאה מזערית ביחס לתועלת הפוטנציאלית במקרה של נזק בלתי צפוי

לאחר שהבנו טוב יותר מה בדיוק כולל ביטוח דירה, אפשר להבין מדוע ביטוח זה הכרחי ומומלץ כל כך לבעלי דירות – כל אחד מהגורמים המסכנים אותם הזכרנו לעיל עלול לקרות בכל רגע, ולגרום לנזק אשר עלות תיקונו תעלה בקלות עשרות ומאות אלפי שקלים. במידה ואין ברשותכם סכום שכזה להוצאה מידית ובלתי צפויה, תישארו עם דירה פגומה בה ייתכן ואי אפשר להתגורר. במידה והדירה מושכרת, השוכרים שלכם ייאלצו לצאת מהדירה (או שתיאלצו להוריד להם את שכר הדירה משמעותית), ואתם תישארו ללא אותה הכנסה שוטפת חשובה כל כך.

במילים אחרות, בדומה לסוגים נוספים של פוליסות ביטוח, גם במקרה של ביטוח דירה מדובר בפוליסה אשר באה קודם כל למגן אותנו מפני מצבים בלתי צפויים אשר יכניסו אותנו לבור כלכלי עמוק במיוחד. השקט הנפשי שנקבל במקרה זה שווה כל סכום שתעלה פרמיית הביטוח...

מידע נוסף על רכישת ביטוח דירה אונליין:

https://www.clalbit.co.il/homeownersins/