ביטוח מבנה ותכולה או חבילה משולבת שכוללת את שניהם יעניקו שקט נפשי מוחלט לבעלי דירות. הדרך לבחור ביטוח דירה היא לבדוק את גובה הפרמיה החודשית ואת גובה הכיסוי. בנוסף, כדאי לבדוק מה כוללת הפוליסה ומה גובה ההשתתפות העצמית

ביטוח תכולת דירה
ביטוח תכולת דירה

ביטוח דירה הוא אחד הכלים הטובים ביותר שבהם ניתן להשתמש כדי להשיג שקט נפשי. הביטוח מכסה הוצאות במקרים של אסונות טבע, שריפות, פריצות ונזקים והוא מגן על הנכס הכי יקר שיש ברשותנו. בנוסף, ביטוח ייעודי יכול לכסות באופן מוחלט נזקים בדירה עצמה או נזקים לרכוש וציוד האישי. הדבר החשוב הוא להכיר את ההבדלים בין סוגי ביטוחים ואת הפרמטרים הנכונים להשוואה.

הכירו את ההבדלים בין סוגי ביטוחים

תחת ביטוח דירה נכללים ביטוח מבנה וביטוח תכולת דירה. ביטוח מבנה מכסה נזקים שקשורים לתשתיות הבית השונות, כמו צנרת המים, החשמל, הקירות, הגג, הרצפה וכדומה. הוא מיועד לכיסוי מפני פגיעות קשות כתוצאה משריפות, דליקות, אסונות טבע והתלקחות אש והוא מכסה גם מרכיבים שמחוברים למבנה כמו מרצפות, חלונות, דלתות ודוד שמש. ביטוח תכולת דירה מכסה מפני סיכונים שנשקפים לציוד ולרכוש. הוא כולל כיסוי מפני פריצה, גניבת תכשיטים וחפצים יקרי ערך, שיטפון, הצפה ופגעי מזג אוויר כמו סערות, התפוצצויות ועוד. בעת רכישת הביטוח מתבצע אומדן של תכולת הבית והרכוש וההגבלה היחידה היא היעדר כיסוי לרכוש שנמצא מחוץ למבנה, כמו למשל חדר מדרגות או חצר. ניתן לרכוש ביטוח מבנה וביטוח תכולת דירה בנפרד, או לרכוש את שני הביטוחים במסגרת חבילה אחת. רכישת חבילה שכוללת ביטוח מבנה ותכולה נחשבת משתלמת יותר כי היא חוסכת את גביית דמי הטיפול הכפולים. בנוסף, קיימת אפשרות לרכישת ביטוח לזמן קצוב כמו למשל לפני נסיעה לחו"ל.

טיפים לבחירת פוליסת ביטוח

חברות הביטוח מציעות מגוון רחב של פוליסות להגנה על הדירה, המבנה, התכולה, הרכוש והציוד. כאשר בוחרים ביטוח דירה יש לקחת בחשבון קודם כל את גובה הפרמיה החודשית. הפרמיה היא הוצאה לא מבוטלת שעלולה להעמיס על התקציב המשפחתי, אבל מדובר בהשקעה משתלמת כי אין מחיר לשקט הנפשי. שנית, כדאי לבדוק את גובה הכיסוי הביטוחי ולברר על אפשרות להתאמה אישית של פוליסת ביטוח  לפי אומדן שווי התכולה והמבנה. יש לקחת בחשבון גם את ההרחבות הכלולות בתוך הפוליסה ולבדוק כמה יעלה להוסיף הרחבות נפרדות. פוליסה עם הרחבות שמתאימות לאופי התכולה והמבנה יכולה לסייע לבעלי דירות לחסוך בהוצאות מיותרות. בחירת פוליסת ביטוח מתבצעת באמצעות השוואה בין גובה ההשתתפות העצמית. זה הסכום שאותו יידרש המבוטח לשלם בעת הפעלת הפוליסה, כמו למשל לאחר שריפה, פריצה או נזקי טבע. גובה ההשתתפות העצמית הוא פרמטר שבו נוח להשתמש על מנת להשוות בין הצעות מחיר של חברות ביטוח שונות.