ראש העיר ירושלים, ניר ברקת ונציגי משפחת קירש הניחו היום את אבן הפינה לקמפוס ירושלים לאמנויות ע"ש משפחת קירש. קמפוס ירושלים לאמנויות ע"ש משפחת קירש, יאגד את בתי הספר המקצועיים לאמנויות הבמה והקולנוע הפועלים בירושלים שיפעלו במקום ללא תשלום

כלים
צילום:  ג'קי לוי
צילום: ג'קי לוי

 

ניר ברקת : "מרכז העיר משנה את פניו! הקמת קמפוס ירושלים לאמנויות ע"ש משפחת קירש לצד בית מזי"א שהקמנו לקבוצות תיאטרון, קמפוס בצלאל המוקם במגרש הרוסים ומעונות אגרון שיפתחו בקרוב בהם יגורו מאות סטודנטים, יאפשרו ליוצרים ליהנות מהחיים במרכז העיר ולתרום לפיתוחה ולתושבים והמבקרים בה ליהנות ממרכז תרבות פורה ותוסס כיאה לעיר בירה"

עיריית ירושלים קיימה היום (ה' 4/5/2017) טקס אבן פינה לקמפוס ירושלים לאמנויות   ע"ש משפחת קירש במעמד ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, משפחת קירש, אשר תרמו 50 מיליון דולר לטובת מימון הפרויקט, הפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA-Federation of New York leadership) ושותפים נוספים לפרויקט.

קמפוס ירושלים לאמנויות ע"ש משפחת קירש, יאגד את בתי הספר המקצועיים לאמנויות הבמה והקולנוע הפועלים בירושלים, ביניהם בית הספר למשחק "ניסן נתיב", ביה"ס לקולנוע ע"ש סם שפיגל, בית הספר לתאטרון ויזואלי והמרכז למוזיקה מזרח תיכונית. הקמפוס יבנה בשטח כולל של כ- 10,000 מ"ר  בסמוך למרכז ז'ראר בכר. מדובר ביוזמה ראשונה מסוגה בארץ, בה רשות מקומית מקימה מבנה עצום אשר יפעלו בו תחת קורת גג אחת  כל בתי הספר המקצועיים הגבוהים ללימודי אמנות הבמה והקולנוע הפועלים בעיר.

בתי הספר לא יידרשו לשלם שכר דירה, וישתתפו בתחזוקה השוטפת בלבד דבר אשר יקל על התנהלותם ויגרום להעברת  משאבים להתפתחותם  המקצועית והעשרת מגוון  התכנים הנלמדים. הקמפוס יאגד בתי ספר מקצועיים גבוהים הקיימים בירושלים העוסקים באמנויות הבמה והקולנוע (תיאטרון, מחול ומוסיקה), דבר שיאפשר קיום  שיתופי פעולה והיזון הדדי של כלל המוסדות שיפעלו בו  ויאפשרו את התפתחותו כמרכז ארצי גבוה ללימודי אומנויות הבמה והקולנוע. 

הקמפוס יהיה פתוח במשך כל שעות היום ובערבים יתקיימו בו מגוון מופעים לקהל הרחב. 

לינדה מיראלס, נציגת משפחת קירש: "מאז ומתמיד משפחתנו מחויבת הן לישראל והן לפדרציה היהודית. זוהי זכות עבורנו להיות מעורבים בפרויקט כה משמעותי שעתיד לתרום רבות לתלמידי ירושלים לדורות הבאים".

מנכ"ל הפדרציה היהודית של ניו יורק, מר אריק גולדשטיין הודה למשפחת קירש על מעורבותה הרבה והדגיש את המחויבות של הארגון להמשיך ולסייע בחיזוק העיר ירושלים, ישראל והעם היהודי: "אין גאים מאיתנו על היכולת והאפשרות לתמוך בהקמת קמפוס האומנויות בירושלים, בייחוד בשנה בה הפדרציה היהודית של ניו יורק חוגגת את יובל המאה להיווסדה. הקמפוס יתרום למיצוב העתיד התוסס של ירושלים ויחזק את מקומה כעיר מובילת תרבות ואומנות בעולם. מזה שנים אנחנו תומכים במדינת ישראל ובירושלים בפרט, ואנחנו מודים על ההזדמנות להמשיך את השותפות החזקה עם העיר ירושלים ועם ראש העיר, ניר ברקת".

היוזמה הינה של ראש העיר ירושלים, ניר ברקת במסגרת מימוש  חזונו להחייאת מרכז העיר והפיכתו לתוסס, אטרקטיבי המהווה מרכז תרבות שוקק חיים.

המתחם החדש יכלול גם חניון גדול של 415 מקומות, אותו תקים "עדן", החברה לפיתוח כלכלי של ירושלים, זאת מתוך מטרה לאפשר חנייה לסטודנטים ולבליינים באזור. הקמת החניון  נועדה  גם להקל על מצוקת החניה והתנועה במרכז העיר והינה חלק ממהלך רחב יותר שמובילה "עדן" ושנועד להכשיר חניונים נוספים במרכז העיר.

את הפרויקט מובילים עיריית ירושלים בשיתוף, המשרד לירושלים ומורשת, הרל"י, חברת "עדן" לפיתוח כלכלי של ירושלים, הקרן לירושלים, פדרציית ניו יורק ומשפחת קירש שתרמו לבניית הקמפוס אשר יקרא על שמם.

יש לציין כי מבנה הקמפוס  יגדיר את מחדש את  מרכז העיר ויפתח שיתופי פעולה בין המוסדות הקיימים והעתידיים לקום באזור מרכז העיר, ביניהם ז'ראר בכר, בית מזי"א והעברת האקדמיה לאומנות ועיצוב "בצלאל" למרכז העיר, אשר יהוו יחד רצף של מוסדות תרבות ואקדמיה.

מטרת ריכוז מוסדות אקדמיים במרכז העיר הינה לאפשר ליוצרים סביבה עירונית, קהילתית ומגוונת. כך יוכלו הסטודנטים ליהנות מהחיים במרכז העיר ולתרום לפיתוחה. בנוסף, יזכו התושבים ליהנות ממרכז תרבות פורה ותוסס שימשוך קהל מבקרים ותיירים, כיאה לעיר בירה.