בעקבות פסק דין שהתקבל לאחרונה מבית המשפט, מבנה ישן עם ערך היסטורי השוכן על אדמה ציבורית סמוך למושב עגור שבמטה יהודה, נאטם ע"י רשות מקרקעי ישראל לאחר שפונה עצמאית.

צילום: אילוסטרציה. רשות מקרקעי ישראל
צילום: אילוסטרציה. רשות מקרקעי ישראל

חוזה ההרשאה של המחזיק בקרקע הסתיים ולמרות בקשות חוזרות מצד הרשות הוא נמנע מלפנות את הקרקע שבבעלות המדינה תוך שהוא ממשיך להשתמש בה בניגוד לחוק ואף בנה במקום סככה ופרגולה מפקחי רשות מקרקעי ישראל, בליווי שוטרי משטרת ישראל, פינו פלישה לאדמת המדינה, סמוך לישוב עגור שבמועצה האזורית מטה יהודה. מסיגת הגבול השתמשה בקרקע, השייכת למדינה, בשטח של כ-1,000 מ"ר, למטרותיה האישיות, ללא היתר ובניגוד לחוק. לאחר שחוזה ההרשאה של בעלה ז"ל הסתיים ולמרות בקשות חוזרות ונישנות מרשות מקרקעי ישראל היא נמנעה מלפנות את הקרקע והמשיכה להשתמש בה לצרכיה הפרטיים. מדובר בעבירת הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה פלילית שדינה עד שנתיים מאסר בפועל.

המבנה הישן עומד על קרקע ציבורית המיועדת לחקלאות.

מאחר והפולש לא פינה את הקרקע כפי שנדרש עם תום חוזה ההרשאה שלו, פתחה רשות מקרקעי ישראל בתביעה משפטית כנגדו, בדרישה לפינויו מהקרקע. בעקבות התביעה התקבל לאחרונה פסק הדין שקבע כי עליו לפנות את המבנה והשטח כולו.

לאחר שחלפו מעל 30 יום ממתן פסק הדין אשר קבע כי על הפולש (שנפטר בינתיים) להתפנות מהמקום, ולאחר שניתנה לאלמנתו שהות מספקת לפנות את המבנה ולדבריה היא פינתה את ציודה מהמבנה, עמדו מפקחי רשות מקרקעי ישראל על ביצוע פסק הדין במועדו, המפקחים תפסו חזקה בקרקע, הרסו ופרקו את הסככה ששימשה לחניה והפרגולה שהוקמו ללא היתר סמוך למבנה, אטמו ונעלו את המבנה כולו והציבו במקום שילוט המתריע מפני פלישות.

"מפקחי רמ"י הביאו לסיומה של הסגת גבול באדמות המדינה במסגרתה הפולשת, השתלטה על קרקע ציבורית והמשיכה להחזיק בה באופן בלתי חוקי תקופה ארוכה, ולא התפנתה מהשטח. אנשי החטיבה לשמירת הקרקע ברמ"י עמדו על ביצוע פסק הדין ואטמו את המבנה על מנת למנוע פלישה חוזרת למבנה ושימוש לא חוקי במבנה ציבורי. אני קורא לכל מי שמחזיק בידיו פסק דין לביצוע פינוי לפנות את הפלישה בדרך טובה וללא התערבות החוק. מפקחי רשות מקרקעי ישראל ימשיכו לשמור על קרקעות המדינה מפני פולשים לטובת הציבור כולו", אמר יואב ששון, מנהל מרחב ירושלים בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.