מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הגיעו לפני זמן קצר להסכם הבנות שמיישב את המחלוקות העקרוניות בין הצדדים בנוגע לסוגיית השידור הציבורי.

כלים
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: אילן בשור
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. צילום: אילן בשור

לנוכח ההסכמות שהושגו, השביתה שתוכננה החל ממחר בכל המגזר הציבורי מבוטלת. על פי ההבנות שהושגו, סוכם כי כ-555 עובדי רשות השידור ייקלטו לעבודה בתאגיד השידור הציבורי, וחלקם בכוח העבודה בתאגיד, בתקופה שבתחילת שידורי התאגיד, יעמוד על כ-65 אחוזים, וכל זאת תוך שמירה על המסגרת התקציבית שנקבעה לתאגיד השידור. בנוסף לכך, כ-100 עובדים (בתקנים מלאים) ייקלטו לשירות המדינה במסגרת תקנים לא מאוישים. בשורה חשובה נוספת נוגעת לקבוצת העובדים בגילאי 40 עד 50 - כלל העובדים המשתייכים לקבוצה זו ייקלטו להעסקה בתאגיד או בשירות המדינה. עובדי רשות השידור מעל גיל 50 יזכו לקבל פנסיית גישור. ההסכמות בין הצדדים כוללות גם שיפור דרמטי של תנאי הפורשים מהרשות המבוטחים בקרן פנסיה חדשה, באופן שמטיב במאות אלפי שקלים עם כל עובד.

עוד סוכם בין יו"ר ההסתדרות ניסנקורן לבין מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד כי לא תהיה העסקה במתכונת של  מיקור חוץ וכי חברות הפקה שיעסיקו את יוצאי רשות השידור, יקבלו עדיפות בניקוד בקבלת תקציבים המיועדים ליצירה מקורית למשך תקופה שתקבע מיום התחילה.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך על ההסכמות שהושגו ואמר: "עשינו מאמצים רבים והגענו לפתרון שמציל את מטה לחמם של מאות עובדים, מונע מיקור חוץ, קובע שיפור דרמטי בתנאי הפרישה, ומסדיר גם קליטה בשירות המדינה".

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד: "מתוך אחריות חברתית ובמטרה לתקן עיוותים שנוצרו לפורשי רשות השידור, סוכם עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כי ישופרו התנאים של מקבלי הפנסיה הנמוכה ולהביא לקליטה של עובדים שלא זכאים לפנסיית גישור".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, שהיה שותף למו"מ, בירך על ההסכמות ואמר: "ההסכם הוא עוד צעד לתיקון העוול שנעשה לעובדי רשות השידור".

יו"ר הוועד המשולב של עובדי רשות השידור, משה שגב, אמר הערב: "אני מברך ומודה ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על הנחישות ועל העמידה האיתנה שעזרו לגבש פתרון הולם ומוסכם עם ראשי האוצר. ההסכמות שהושגו נותנות תקווה למאות עובדים שיוכלו להיקלט ולהישאר במעגל העבודה, בייחוד הבטחת הביטחון התעסוקתי לעובדים בגילאי 40-50. ראוי לציין גם את השיפור המשמעותי בתנאי הפרישה של עובדים המבוטחים בפנסיה החדשה".