לא מעט ספרים, סרטים, הצגות, תוכניות טלוויזיה אשר עסקו במשפחות, ביחסים שבין בני המשפחה ובסכסוכים ביניהם,

כלים

הוצגו ומוצגים מדי שנה. אפשר לומר בוודאות די גדולה, שזה אחד הנושאים הכי פופולאריים לכתיבה. היה זה הסופר הרוסי טולסטוי שאמר "כל המשפחות המאושרות דומות זו לזו, אך המשפחות האומללות, אומללות כל אחת בדרכה".

לצערנו, לא מעט משפחות נאלצות לשכור עורך דין לענייני משפחה בשביל לטפל בעניינן, שכן לא פעם בני המשפחה מתקשים לטפל בעניינם ולהגיע להסכמות ביניהם, מה שמוביל לסכסוך כזה או אחר, שהדרך היחידה לפתור אותו היא בזירה המשפטית. בין אם זה דרך מו"מ באמצעות עורכי דין ובין אם זה בבית המשפט.

עורך דין לענייני משפחה מטפל, כאמור, בסכסוכים מגוונים שמתרחשים בתוך המשפחה, החל מסכסוכים על צוואות וירושות, עסקים משפחתיים, נכסים משותפים, כספים, גירושים וילדים ועוד.

למעשה, עורך דין לענייני משפחה מטפל במגוון רחב של תחומים בתוך המשפחה שעליו גם להתמחות בתחומים נוספים אף על פי, שהם אינם קשורים ישירות או באופן בלעדי לענייני משפחה. למשל, הוא צריך להכיר את עולם המיסוי, החוזים, מקרקעין ועוד. לשם כך הוא כמובן ייעזר בגורמים מומחים כמו שמאים, יועצי מס, רואי חשבון ועוד.

מה צריך בשביל להיות עורך דין לענייני משפחה

כמו כל עורך דין, גם עורך דין לענייני משפחה יש לו אינטרס אחד מעל הכל והוא לייצג את הלקוח שלו בצורה נאמנה ולהבטיח את מיצוי הזכויות והאינטרסים שלו. בסופו של יום, הוא זה ששוכר את שירותיו ומשלם את שכרו, על כן הוא צריך להבטיח שהוא יעזור לו לנצח.

אך זה לא מספיק בשביל להיות עורך דין לענייני משפחה ברמה גבוהה. לשם כך צריך להיות אדם רגיש שמודע לבעיה ולאפקט שהיא יוצרת. מן הסתם, עניינים משפחתיים הם הרבה יותר רגישים ומשמעותיים מאשר עניינים בין שותפים לעסק או בין עסק ללקוח. כאן מדובר על עניינים שיש להם עבר, היסטוריה ובמקרים רבים גם עתיד משותף.

בדרך כלל, פנייה אל עורך דין לענייני משפחה היא לא דבר פשוט, זו החלטה שדורשת הרבה אומץ, הרבה כוח, לא כל אחד מסוגל לעשות את הצעד הזה. במקרים רבים שני הצדדים מתפשרים בשביל להימנע מכך, במקרים אחרים, יש צד אחד שמוכן לוותר בשביל שלום בית ובכך הוא מוכן לוותר על הזכויות שלו. כשפונים אל עורך דין, זה הרבה פעמים השלב האחרון בתהליך, שלב של חוסר ברירה.

לכן עורך דין שפונים אליו, צריך להיות רגיש לצרכים של הלקוח שלו ולעיתים עליו להיות זה שמסביר לו, שעדיף לו לוותר או להתפשר, בשביל לא לשרוף את הגשר עם הצד השני. בצורה כזו, אפשר להגיע לפשרה וגם לשמור על יחסים טובים בתוך המשפחה.