ישנם תהליכים בחיים שמובילים אותנו אל מקומות שלא ציפינו להיות בהם, תהליכים שמתרחשים עם הזמן ובלי לשים הם סוחפים אותנו במורד הדרך אל מקומות שלא רצינו ולא היתה כוונה להגיע אליהם, אך ברגע שהגענו אנחנו לא יכולים להימנע מהם, לא יכולים להשתחרר מהם.

כלים

דוגמא קלאסית לכך היא סכסוך משפחתי, בעיקר כשמדובר בסכסוך בין בני זוג. אף אחד הרי לא מדמיין ביום החתונה שלו שהוא יגיע למצב של סכסוך עם בן או בת הזוג שלו. מרביתנו הרי מניחים שזה סיבוב אחד ולא יותר, שזה סופי, לנצח, האהבה שלנו גדולה מכל דבר והיא תנצח כל משבר קטן שעלול לצוץ בדרך. אנחנו יודעים שיהיו משברים, אנחנו מציאותיים, אך אנחנו לא מאמינים שהם יובילו לכדי סכסוך בלתי פתיר.

כל עורך דין לענייני משפחה ידע לספר לנו, שזוגות רבים חושבים כך ובסוף הם מוצאים את עצמם יושבים מולו במשרד ולא מבינים איך הם הגיעו אליו. אך מריב אחד לשני, ממשבר אחד לשני, זה מגיע לסכסוך שאי אפשר לפתור ואז, כאמור, צריכים לשבת מול עורך דין לענייני משפחה ולהחליט מה עושים. כיצד מפרקים את החבילה בצורה נכונה, יפה, כמה שאפשר.

בחלק הבא של המאמר אנחנו נתייחס לשורה של נקודות שצריך להתייחס אליהן, כשמחליטים לסיים מערכת נישואים, לא משנה אם מדובר במערכת נישואים של שנה-שנתיים או יותר. מן הסתם, מרבית הזוגות מתגרשים אחרי מספר שנים של נישואים, אחרי שהם נתנו לעצמם מספיק אפשרויות לתקן את המצב והם לא הצליחו בכך.

נקודות שחשוב לשים לב אליהן כשמחליטים להתגרש

הנקודה הראשונה היא כמובן הילדים. מרבית הזוגות שבוחרים לא להתגרש, עושים את זה בגלל הילדים. חלקם מחליטים להישאר במערכת יחסים לא תקינה רק בשביל שהילד לא ייפגעו, אחרים דוחים את ההחלטה על גירושים עד אשר הילדים עוזבים את הבית.

עורך דין לענייני משפחה ידע לספק את כל המידע הנדרש על משמרות, הסכמי ראיה, מזונות וכדומה. אך רק אם עורך דין רגיש וקשוב, בוודאי אם יש לו ילדים בעצמו, הוא ידע להסביר מניסיונו בייצוג בני זוג שהתגרשו, כיצד זה יכול להשפיע על הילדים וכיצד ההורים יכולים להימנע מלגרום להם נזק.

הנקודה השנייה היא ההיבט הכלכלי. צריך לזכור, גירושים זה עסק יקר. לא רק בגלל שצריך לשכור עורך דין ולשלם לו, אלא גם בגלל שמתא משפחתי אחד עוברים לשני תאים משפחתיים, ההכנסה נחתכת בחצי, צריך לממן שתי דירות, שני כלי רכב וכדומה. מדובר בתהליך לא פשוט ולא זול. שני הצדדים נפגעים מזה.

הנקודה השלישית היא הקשר בין בני הזוג. למרות שהם מסיימים את הקשר הזוגי, עדיין נשאר ביניהם קשר, בוודאי אם יש להם ילדים משותפים. לכן צריך לדעת לסיים את הקשר בצורה יפה וטובה, אחרת ייגרם נזק גם לבני הזוג, אך חשוב מכך, לילדים.