חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי בתגובה לרפורמת הצהרונים: "לראשונה המדינה מכירה בחובתה לסבסוד יום לימודים ארוך". התכנית לסבסוד הצהרונים שהציג היום שר האוצר משה כחלון היא הפעם הראשונה בה המדינה מכירה במחויבותה להשתתף במימון יום לימודים ארוך עבור ילדי ישראל, נושא שעד כה גולגל על גב הרשויות המקומיות וההורים.

כלים
חיים ביבס. צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי
חיים ביבס. צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי

מדובר בצעד מבורך, אך יש להרחיבו בשלב הבא גם לילדי הגן ולכיתות ג'.

התכנית נשענת על מתווה שהוצע על ידי מרכז השלטון המקומי הגורס כי יש להגדיר בחוק את שירותי החובה בצהרונים ומחיר תקרה עבורם כגון: שעות פעילות, שירותים נלווים פעילויות העשרה ועלויות אחזקה ותפעול.

על פי החישוב של מרכז השלטון המקומי מחיר התקרה של כלל הצהרונים במדינה יעמוד על כ-935 ₪ לכל ילד בחודש לפני הסבסוד.

הכרזת שר האוצר קבעה תקדים בהתייחסות המדינה למסגרות המשך יום לימודים, אך אינה כוללת התייחסות לסבסוד הצהרונים עבור ילדי הגנים וכיתות ג'. מרכז השלטון המקומי קורא לממשלה להרחיב את המהלך עבור כל ילדי ישראל בשכבה הצעירה במערכת החינוך.

נציגי השלטון המקומי וידאו כי התהליך כולו יהיה מפוקח על ידי משרד החינוך ויכלול ליווי פדגוגי של משרד החינוך כחלק מתכנית יום לימודים ארוך. החקיקה תאפשר האחדה בשירותי הצהרונים, כך שכל הורה בארץ יקבל את השירותים הטובים ביותר במחיר שווה לכל נפש החל משנת הלימודים הקרובה.

כעת, יוכלו הורי מדינת ישראל לחסוך בעלויות משמעותיות, ולהשאיר את ילדיהם במסגרות חינוכיות איכותיות.

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס: " רפורמת הצהרונים וסבסודם הם בשורה אמיתית לכל הורה לילדים צעירים. עד כה, הרשויות המקומיות נשאו בהפעלת הצהרונים לבדן, על אף שמדובר באחריות המדינה, מתוך הרצון לתת לתושביהם את שירותי החינוך הטובים ביותר. כעת, הבינה מדינת ישראל, כי מדובר במהלך חינוכי הכרחי וחשוב במציאות של ימינו בה מרבית ההורים נדרשים לעבוד בשעות אחר הצהריים, ומבקשים את החינוך הטוב ביותר עבור ילדיהם. אני מברך על ההכרזה של שר האוצר כי המדינה תשתתף בסבסוד הצהרונים. זהו צעד ראשון בכיוון הנכון ויש להרחיבו בשלב הבא כך שיכלול גם סבסוד משמעותי בצהרוני גני הילדים וכיתות ג'.