רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בנתניה ובסביבה: "ברח לי", טען בעל חנות לחומרי בניין שלא דיווח על הכנסות של כ- 60,000 ₪ "הקבלן חייב לי כסף ועדיין לא התחשבנתי איתו, זה ברח לי", כך הסביר בעל חנות לחומרי בניין מטייבה את העובדה שלא רשם הכנסות בסך של כ- 60,000 ₪, שנתקבלו ב- 18 צ'קים, וכן את קניית הביקורת הסמויה, שנערכה במסגרת מבצע ביקורת בנתניה ובסביבה.

כלים
צילום: אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

במבצע שנוהל על ידי פקיד שומה נתניה, בוקרו 209 עסקים ממגוון תחומים ונמצא כי 13% מהם אינם מדווחים על הכנסותיהם כדין.

במהלך ביקורת שנערכה במינימרקט בנתניה, נמצא כי בעל העסק לא רשם הכנסות שנתקבלו ב- 5 צ'קים דחויים בסך כולל של 15,000 ₪. לדבריו הצ'קים הינם החזר הלוואה של מישהו שנקלע לקשיים כספיים. ביקורת בחשבון בנק של בעל נגרייה בעיר גילתה שתי הפקדות של מזומנים בסך כולל של 16,000 ₪ שלא נרשמו בספרי העסק.

בתגובה טען הבעלים: "צריך לבדוק".

בביקורת שנערכה בחנות שעונים בעמק חפר נמצא כי בעלי החנות לא דיווחו על הכנסות בסך 6,759 דולרים שהתקבלו ממכירות שעונים באתר האינטרנט. בעל החנות בתגובה: "אני מדווח בסוף החודש". "אני מעביר לרואה החשבון את כל הניירת והוא מסדר מה שצריך" כך טען מנהל עסק לפתרונות הנדסת אנוש מנתניה כשנתפס שאינו מדווח על הכנסותיו כדין. בביקורת שנערכה בעסקו נמצא כי הכנסות בסך 7,995 ₪ שנתקבלו בהעברות בנקאיות לא נרשמו בספרי העסק.

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.