מ-1 ביולי מנפיקים לוחיות רישוי בנות 8 ספרות ממחר: משרדי הרישוי יסגרו לשלושה ימים לצורך הסבת מערכות המחשוב בימים אלה לא ינתנו שירותי רישוי רכב גם בשאר ערוצי השירות, לרבות מוקד 5678, עמדות הרישיומט ואתר משרד התחבורה.

צילום: אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

עם זאת ניתן יהיה לקבל שירותים בנושא נהיגה בלבד, באינטרנט, בעמדות השירות האוטומטיות, במרכז המידע הארצי (5678) ובבנק הדואר. משרדי הרישוי, יסגרו לציבור ממחר (יום שני) ועד ליום רביעי (8 במרץ), בשל הסבת מערכות המידע של משרד התחבורה הנדרשת לצורך הנפקת לוחיות רישוי בנות 8 ספרות. משרדי הרישוי יפתחו לציבור הרחב ביום חמישי (9 במרץ).

בעקבות סגירת משרדי הרישוי, לא ניתן יהיה לבצע פעולות או לקבל שירותים בנושא רכב, בכל משרדי הרישוי וכן בעמדות השירות האוטומטיות (רישיומט), במרכז המידע הארצי של משרד התחבורה (5678) וכן באתר משרד התחבורה (mot.gov.il).

בימים אלה גם לא תתאפשר העברת בעלות על רכב בבנק הדואר, רישום רכב חדש, באמצעות יבואני הרכב, ביצוע או הסרת שעבוד בבנקים או בחברות המימון, שחרור כלי רכב במכס ושירותי קבלת מידע ממאגר כלי הרכב, לכל צורך שהוא.

עם זאת, בימי ההשבתה ניתן יהיה לקבל שירותים בנושא נהיגה בלבד, באינטרנט, בעמדות השירות האוטומטיות, במרכז המידע הארצי (5678) ובסניפי בנק הדואר (רשימת הסניפים מפורטת באתר דואר ישראל). מדובר בין השאר בתשלום אגרות נהיגה, חידוש רישיון נהיגה ובירור נקודות חובה. מכוני הרישוי לרכב יפעלו כרגיל וניתן יהיה לבצע בחינות רישוי לרכב (טסט).

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ שאישר את הפרויקט, ציין כי הנפקת מספרי רישוי בני 8 ספרות תחול על כל רכב חדש, שיעלה על הכביש, החל מ-1 ביוני 2017. שאר כלי הרכב, ימשיכו לשאת לוחית רישוי בת 7 ספרות.

יצוין כי מידי שנה מתווספים למרשם כלי הרכב בישראל כ- 300 אלף כלי רכב חדשים. על פי נתוני אגף התקשוב שבמשרד התחבורה, הסדרות הקיימות, המוקצות למספרי הרכב יספיקו לחצי שנה בלבד.