הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק של ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) - מעכשיו גם פרסומות יחויבו בכתוביות לחרשים. ח"כ פריג': הנגשנו היום את הפרסום ותשדירי השירות ל-10% מהאוכלוסייה, שעד כה הודרו מהם. עד כה החוק החריג מחובת כתוביות, פרסומות ותשדירים בני פחות מחמש דקות.

לקויי שמיעה יוכלו ליהנות מחוויית טלוויזיה. צילום: אילוסטרציה
לקויי שמיעה יוכלו ליהנות מחוויית טלוויזיה. צילום: אילוסטרציה

מליאת הכנסת אישרה אתמול ברוב גדול בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ עיסאוי פריג' וקבוצת ח"כים נוספים, המחייבת הוספת כתוביות לחרשים לכל הפרסומות ותשדירי השירות בטלוויזיה. החוק, שעבר ברוב של 33 ח"כים לעומת 0 מתנגדים, הוכן בשיתוף עם "בקול" - ארגון כבדי השמיעה והמתחרשים, ביטלה את המצב שהיה עד עתה, כאשר על פי חוק שידורי טלוויזיה - כתוביות ושפת סימנים, פרסומות ותשדירים בני פחות מחמש דקות לא מחויבים בהוספת כתוביות.

ח"כ עיסאוי פריג': "הצעת החוק מבקשת להנגיש את הפרסומות לכבדי השמיעה ולאפשר שוויון הלכה למעשה. שוויון הוא גם הזכות להיחשף לפרסום, כשזכותו של כל אזרח באשר הוא לצפות, לראות ולהחליט מה טוב לו ומה לא. אבל הצעת החוק לא רק תסייע לאוכלוסיית כבדי השמיעה, אלא גם תפתח בפני החברות המפרסמות קהל צרכנים גדול של כ-800 אלף איש, 10% מאזרחי המדינה, שעד כה הודר מהפרסומות בטלוויזיה. ערך מוסף נוסף של הצעת החוק, הוא העובדה שהיא מנגישה בפני ציבור כבדי השמיעה גם את תשדירי השירות של המדינה, שמעתה ואילך המידע שמועבר בהם, יהיה נהיר ונגיש לכולם".

הצעת החוק תיכנס לתוקף בעוד 120 יום, ותכלול רק פרסומות חדשות, שיעלו לשידור מאותו יום ואילך.