ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) הגיש היום תלונה במשטרת פתח תקווה, בעקבות תקיפת אזרח כפר קאסם ביום חמישי לאחר הפיגוע, אירוע שעבר ללא התערבות המשטרה, שלא פתחה בחקירה ולא עצרה את הפורעים, למרות שצולמו.

חה"כ עיסאווי פריג' עם מועאד עמאר
חה"כ עיסאווי פריג' עם מועאד עמאר

"מועאד עמאר, עשה מה שהיה מצופה מכל אזרח. גילה אומץ ותושייה וניסה לסייע לפצועי הפיגוע. אבל מהר מאוד מצא את עצמו מותקף באלות על ידי האספסוף שברח ולאחר מכן חזר כדי לתקוף אותו, רק בשל היותו ערבי.

לפני פחות משנה, תושבת כפר קאסם, לוקה בנפשה ניסתה לדקור אזרחית באזור התעשייה בראש העין ופצעה אותה קל. מיד התכנסה מעצת העיר של כפר קאסם לישיבה דחופה והוציאה גינוי חריף לאירוע, אישי ציבור מהכפר מיהרו לגנות את מי שביקשה לפגוע במרקם החיים המשותפים באזור. אבל בפתח תקווה לא נשמע קול! לא של ראש העיר יצחק ברוורמן, לא של הנהלת העירייה, לא של אף אחד. אף לא ציוץ, על ניסיון לינץ' שניסו תושבי העיר לערוך בשכן שלהם מכפר קאסם.

האם רק ערבים צריכים לגנות? האם חובת הגינוי לא חלה על יהודים? יתרה מכך, הפורעים שהתנפלו על מועאד בצעקות "להרוג אותו", ושאלמלא התערבות המשטרה היו גם מבצעים את זממם, לא נחקרו, בוודאי שלא נעצרו, כלום! למה? "לא הוגשה תלונה במשטרה", טענה המשטרה. האם במקרה של ניסיון לרצח יהודי, הייתם מחכים לתלונה במשטרה? האם המשטרה רואה ניסיון רצח של אזרח חף מפשע, כאירוע שמצדיק חקירה רק בעקבות תלונה? היום, לאחר שמועאד השתחרר מבית החולים, ליוויתי אותו לתחנת משטרת פתח תקווה, כדי להגיש תלונה, כנגד אלו שביקשו להרוג אותו, רק כי הוא ערבי.

עכשיו התירוץ על "אי הגשת תלונה", כבר לא תקף, ואנו מצפים מהמשטרה לעשות את עבודתה, לחקור, לעצור ולהעמיד לדין את הפורעים. אי מעשה במקרה הזה, משמעו אמירה ברורה, שבמדינת ישראל מותר לעשות לינץ' באזרחים, כל עוד הם ערבים! אני מתכוון ללוות את מועאד, עד שיעשה צדק עם מי שפגעו בו!!! כמו כן, פניתי היום לגלעד ארדן, השר לביטחון פנים, על מנת שיפעל להכנת דף הנחיות לאזרח הערבי, כיצד לפעול בשעת פיגוע. האם לגלות תושייה כמו מועאד? האם לברוח? מה מצופה ממנו לעשות כדי להגן על חייו מפני פורעים, דוגמת אלו שפגעו במוראד בפתח תקווה?" מצ"ב תמונה.