ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הבוקר בירושלים עם ראש ממשלת קרואטיה אנדריי פלנקוביץ' (Andrej Plenkovic) - רה"מ נתניהו: "הכוחות שמערערים את האיזור שלנו, שולחים זרועות לאזור שלכם ולעולם כולו. עלינו להיאבק בטרור האסלאמי הקיצוני יחד, ואנו רוצים גם להגיע לסדר עולמי מאוזן ויציב שיאפשר ביטחון ושגשוג לעמינו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת קרואטיה אנדריי פלנקוביץ'. צילום: חיים צח/לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת קרואטיה אנדריי פלנקוביץ'. צילום: חיים צח/לע"מ

"אני מודה לך על ההזמנה לבקר בקרואטיה". קרואטיה היא בין המדינות הידידותיות לישראל באירופה ובשנה האחרונה חלה התקרבות משמעותית בין המדינות. זהו ביקורו הראשון של פלנקוביץ' כראש ממשלת קרואטיה בישראל.

ר"מ קרואטיה הזמין את רה"מ נתניהו לביקור בארצו.

שני האישים חתמו על הצהרת כוונות בנושא שיתוף פעולה למניעת אסונות ופעולות הצלה. חתימת ההצהרות באה בעקבות הסיוע שקיבלה ישראל מקרואטיה במהלך השריפות לפני כחודשיים ולאור ההיענות המהירה של הקרואטים לעזרתנו, כעת הוסדר שיתוף הפעולה בחתימה המשותפת.

מתוך ההצהרה, הכוונות:

שני הצדדים מצהירים על כוונתם לבחון אפשרויות לשיתוף פעולה בתחום מניעת אסונות וטיפול במצבי חירום.

שיתוף פעולה מסוג זה יכול לבוא לידי ביטוי באופנים הבאים:

1. חילופי מומחים וסיורים לימודיים.

2. סיוע במצבי אסון, עפ"י בקשה.

3. חילופי מידע בנושא תכניות הכשרה בתחום מניעה ותגובה במצבי חירום.

4. חילופי לקחים שהופקו מניסיון עבר.

5. כל דבר אחר שיוסכם על הצדדים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו:

"זהו ביקורך הראשון בישראל ואני מקווה בהחלט שהוא לא יהיה ביקורך האחרון כאן, מכיוון שאנו רוצים לוודא שיהיו ביקורים נוספים.

אני מודה לך על ההזמנה לבקר בקרואטיה, יש לכם מדינה יפהפייה וישראלים רבים מבקרים בה, כמובן שגם אנו נשמח לבקר בזמן המתאים.

ראינו בשנים האחרונות שיפור ניכר ביחסים בינינו ואני מבקש להודות לך במיוחד על תמיכתך האיתנה בישראל בפורומים בין-לאומיים, בפורומים אירופאיים, באו"ם ועוד. עמדת בצורה נחרצת וברורה לצד האמת, כלומר לצד ישראל.

אנו משתפים פעולה בתחומים רבים, ושוחחנו כעת על הצורך להרחיב אף יותר את שיתוף הפעולה בכלכלה, בטכנולוגיה ובכל תחום כלכלי אחר, וכן בתחום שאנו כבר מקדמים, והוא שיתוף פעולה בשירותי חירום. הדוגמה הטובה ביותר היא בכבאות, ויש התקדמות בהקמת כוח משותף בין-לאומי הכולל מדינות מאיזור המזרח התיכון. נקיים תרגיל משותף במאי שיהיה יישום פרקטי של מה שאנו עושים. נחתום גם על הצהרה לשיתוף פעולה בעתות חירום.

מעבר לכך, אני חושב שאנו חיים בעולם עם אתגרים גדולים והזדמנויות גדולות. האתגרים ברורים – הכוחות שמערערים את האיזור שלנו. חלקם שולחים זרועות לאזור שלכם ולעולם כולו. עלינו להיאבק בטרור האסלאמי הקיצוני יחד, ואנו רוצים גם להגיע לסדר עולמי מאוזן ויציב שיאפשר ביטחון ושגשוג לעמינו.

זאת מטרה משותפת לשנינו. אני מצפה להמשך הדיון הזה הבוקר איתך ועם משלחתך ומברך אותך שוב בבואך לירושלים".