בשבוע הבא: שר האנרגיה שטייניץ מגיע לוועדה לדווח על הרפורמה בחברת החשמל ועל ייקור עלות חלוקת הגז הטבעי למפעלים - השר יגיע לוועדה כבר בראשון, בהמשך לדרישת היו"ר כבל להתייחס לשני הנושאים כאמור; בהמשך השבוע תעסוק הוועדה גם בהצעת החוק להסדרת מוסר התשלומים במשק – שוטף פלוס 30, בהצעה לחייב שימוש בכתוביות גם בפרסומות, בתקנות מכסות הביצים ועוד

כלים
שטייניץ יסביר: בשבוע הבא: שטייניץ בוועדת הכלכלה לדווח על הרפורמה בחברת החשמל ועל ייקור עלות חלוקת הגז הטבעי למפעלים. צילום: אילוסטרציה
שטייניץ יסביר: בשבוע הבא: שטייניץ בוועדת הכלכלה לדווח על הרפורמה בחברת החשמל ועל ייקור עלות חלוקת הגז הטבעי למפעלים. צילום: אילוסטרציה

יום ראשון, כ"ה בכסלו תשע"ז, 25 בדצמבר 2016

בשעה 09:00 – ביוזמת היו"ר, ח"כ איתן כבל, הוועדה תתכנס לישיבה דחופה שתעסוק בהחלטת רשות הגז במשרד האנרגיה לייקר את עלות חלוקת הגז למפעלים ב-40%, זאת לאחר שבשנתיים האחרונות עסקה הוועדה רבות בטיפול בבירוקרטיה על מנת להאיץ ולהקל על חיבור המפעלים לגז הטבעי. ייקור התעריף, לפי הפרסומים, הוא פועל יוצא של העיכובים בהקמת הרשת לחלוקת גז טבעי בשל בעיות תכנוניות, ובעניין זה פנה היו"ר כבל לשר התשתיות, האנרגיה והמים, יובל שטייניץ, בדרישה להתייחס לכך שאת מחיר העיכובים ישלמו המפעלים ובסופו של דבר גם הצרכנים – בישיבה ישתתף השר שטייניץ והיא תתקיים באולם נגב ותשודר בערוץ הכנסת.

בשעה 09:30 – הוועדה תדון בבקשת משרד האנרגיה לדחות את הרפורמה במשק החשמל בשנה נוספת, בצו המבקש להאריך את רישיונות חברת החשמל עד ה-1 בינואר 2018. הבקשה הוגשה לאישור הוועדה רק השבוע וגם בעניין זה פנה היו"ר כבל לשר שטייניץ, בדרישה לקבל דיווח על הרפורמה המתגבשת ובדרישה שהרפורמה לא תמומן מכספי הצרכנים באמצעות העלאת תעריף החשמל. גם ישיבה זו תתקיים בהשתתפות השר שטייניץ, והיא תיערך באולם נגב ותשודר בערוץ הכנסת.

יום שני, כ"ו בכסלו תשע"ז, 26 בדצמבר 2016

בשעה 10:00 – הוועדה תכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה של ח"כ עיסאווי פריג' לתקן את חוק שידורי טלוויזיה, העוסק בכתוביות ותרגום לשפת הסימנים ולחייב שימוש בכתוביות או בתרגום לשפת הסימנים גם בפרסומות שאורכן עולה על דקה. בישיבה הקודמת, במסגרת הכנת ההצעה לקריאה ראשונה, הבהיר היו"ר כבל כי הוועדה תשקול להחיל את ההצעה על כל הפרסומות, בהתאם להצעתו המקורית של ח"כ פריג'. בדיון הקודם משרד התקשורת התנגד לכך, וביקש להחיל את ההצעה רק על פרסומות מעל 3 דקות. אולם, כאמור, הוועדה החליטה להחיל את ההצעה על פרסמות שאורכן עולה על דקה ולבחון החלת ההצעה על כל הפרסומות.

בשעה 11:00 – הוועדה תמשיך להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית להסדרת מוסר התשלומים לספקים – כך שימי האשראי של ספקים מול המגזר הציבורי לא יעלו על שוטף פלוס 30, שהוגשה בעקבות הצעות חוק פרטיות דומות שצורפו אליה של ח"כ רועי פולקמן וח"כ שלי יחימוביץ'. בישיבה הקודמת אישרה הוועדה את הסעיף המחייב את הממשלה לשלם לספקים תוך 45 יום מקבלת החשבון ולא יאוחר משוטף פלוס 30, ובישיבה הקרובה תמשיך הוועדה ותעסוק בימי האשראי לקבלנים. בישיבה תשתתף החשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבאדי בויאנג'ו.

יום שלישי, כ"ז בכסלו תשע"ז, 27 בדצמבר 2016

בשעה 09:30 – הוועדה תדון בבקשת משרד החקלאות לתקן את תקנות המועצה לענף הלול העוסקות באגרות ושירותים, ולהוסיף לתקנות בדיקות טכנולוגיות חדשות לזיהוי חיידקים ולקבוע את גובה האגרות בגינן.

יום רביעי, כ"ח בכסלו תשע"ז, 28 בדצמבר 2016

בשעה 09:30 – הוועדה תמשיך לדון בתקנות תקנות המועצה לענף הלול, הקובעות את הכללים בדבר מכסות לייצור ביצי מאכל לשיווק בשנת 2017, שהגיש משרד החקלאות. לפי ההצעה בתקנות, המכסה הארצית לשנה הבאה תעמוד על 2.250 מיליארד ביצים, כמעט ללא שינוי לעומת המכסה השנה, שעמדה על 2.220 מיליארד ביצים. בשבוע שעבר החלה הוועדה לדון בתקנות, אז התברר כי ישנה מחלוקת בין משרד החקלאות למגדלים, באשר לתקנה שביקש המשרד לאשר לפיה מגדל שישדרג את הלול שלו יוכל לקבל מכסה כפולה לתקופת מסוימת.