נחתם הסכם קיבוצי המבטיח את זכויות עובדי אלביט מערכות חיפוש והצלה שיועברו לאלביט יבשה. כ-140 עובדי אלביט מערכות חיפוש והצלה (לשעבר תדיראן ספקטרלינק), שיועברו להעסקה תחת חברת מערכות יבשה ותקשוב, ייהנו מהסכם השומר על בטחונם התעסוקתי ומבטיח שמירה על מעמדם בחברה - לצד זאת ההסכם כולל תוספות שכר, מענק חתימה והטבות נוספות.

כלים
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "ההסכם הוא דוגמא מצוינת לכך שתמיד ניתן לשמור על כבודם של עובדים ולהבטיח את זכויותיהם, גם בעת העברתם למעסיק אחר" צילום: אילן בשור
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "ההסכם הוא דוגמא מצוינת לכך שתמיד ניתן לשמור על כבודם של עובדים ולהבטיח את זכויותיהם, גם בעת העברתם למעסיק אחר" צילום: אילן בשור
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "ההסכם הוא דוגמא מצוינת לכך שתמיד ניתן לשמור על כבודם של עובדים ולהבטיח את זכויותיהם, גם בעת העברתם למעסיק אחר"

ההסתדרות, ועד עובדי אלביט מערכות חיפוש והצלה ועורקי נתונים (לשעבר "תדיראן ספקטרלינק") והנהלת החברה חתמו על הסכם קיבוצי מיוחד המסדיר את זכויותיהם של עובדי החברה בעת קליטתם הצפויה באלביט מערכות יבשה ותקשוב.

במעמד החתימה על ההסכם נכחו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר איגוד עובדי המתכת, החשמל האלקטרוניקה והמוסכים גבי אסרף, יו"ר מרחב חולון בהסתדרות אלי נעים, מנכ"ל אלביט יבשה אודי ורד, מנכ"ל אלביט מערכות חיפוש והצלה גרשון בלוך, סמנכ"ל משאבי אנוש בקבוצת אלביט משה גולדשטיין, סמנכ"ל כספים אלביט יבשה קובי קגן ויו"ר ועד העובדים בני נורני.

ההסכם נוגע לכ-140 עובדי אלביט מערכות, העוסקת בפיתוח מערכות לאיתור והצלת חיי אדם בתחום התקשורת האלחוטית. העובדים צפויים להיקלט כעובדי חברת אלביט יבשה וההסכם מבטיח כי תנאי ההעסקה הקיימים לעובדים יישמרו גם בעתיד.

ההסכם, שאלביט יבשה ערבה לתשלום כל הזכויות והחובות המופיעות בו, מדגיש את חשיבות הביטחון התעסוקתי של העובדים המועברים וקובע כי אף עובד אשר הועסק בחברה במועד חתימת ההסכם לא יפוטר עד הגיעו לגיל פרישה, וכי מעמדם של העובדים ועיסוקם בחברה יישמרו.

כחלק מההסכם נקבע כי תנאי העבודה של עובדים עם ותק נמוך יושוו וישופרו כך שיהיו תואמים לאלה של העובדים הוותיקים. זאת בין היתר בנושאי שיעורי ההפרשות לפנסיה, גובה דמי ההבראה, מכסת ימי החופשה והמחלה ותעריפיהם, ועוד.

ההסכם מסדיר מנגנון לתוספות שכר לעובדים בשנים הקרובות, שיעמדו על עלייה ממוצעת של כ-4.2% בשנת 2016 ו-2.1% בכל אחת מהשנים 2017 ו-2018. בנוסף לכך, עם החתימה על ההסכם, כל עובד המועסק לפחות שנה בחברה יקבל מענק חתימה מיוחד בגובה של משכורת וחצי.

סעיפים נוספים בהסכם קובעים כי במקרה שהחברה תהפוך לציבורית ותחל להיסחר בבורסה לניירות ערך, העובדים שיועברו למתחם אלביט יהיו זכאים למניות שיונפקו; כי תבוטל תקרת השכר שבגינו מועברות הפרשות לקרן השתלמות; וכי המענק השנתי שמקבלים עובדי החברה יהיה בגובה 90% לפחות מההכנסה החודשית הכוללת של כל עובד.

במו"מ לחתימת ההסכם לקחו חלק יועמ"ש לאיגוד עובדי המתכת, החשמל האלקטרוניקה והמוסכים מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי עו"ד רענן שקדי, מזכיר החטיבה עו"ד דביר יעקב. את ועד העובדים ייצג עו"ד ירון ליסטרל ממשרדו של עו"ד אשר חלד.

NISANKORN ELBIT c8e49

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר בטקס החתימה על ההסכם: "אני מבקש לברך את ועד העובדים, אנשי האיגוד המקצועי והמרחב ואת הנהלת אלביט על כך שהגיעו, תוך שותפות והידברות, להסכם המבטיח את ביטחונם התעסוקתי של העובדים. ההסכם הוא דוגמא מצוינת לכך שתמיד ניתן לשמור על כבודם של עובדים ולהבטיח את זכויותיהם, גם בעת העברתם למעסיק אחר".

יו"ר עובדי המתכת, חשמל, אלקטרוניקה ומוסכים, גבי אסרף: "בסיומו של מו"מ מורכב הגענו להסכם שהעובדים יכולים להתגאות ולהתברך בו, ומבטיח להם הסדרה ושיפור של זכויותיהם, תוך שמירה על הביטחון התעסוקתי בעת העברתם לאלביט יבשה".

יו"ר ההסתדרות במרחב חולון, אלי נעים: "אני מברך את הצדדים על ההסכמות אליהן הגענו לאחר מו"מ שנמשך מספר חודשים. ההסכם יאפשר לעובדים להמשיך לבצע את עבודתם נאמנה תוך ידיעה כי זכויותיהם מובטחות".

יו"ר ועד העובדים באלביט מערכות חיפוש והצלה ועורקי נתונים, בני נורני: "ההסכם שנחתם הוא טוב לעובדים ולחברה והוא מבטיח כי עובדים מרוצים יוכלו להוביל את החברה מעלה. תודתי לעובדי החברה על הסבלנות הרבה מצדם, בסופו של יום הם יוכלו ליהנות מהסכם המיטיב עמם".