בתום פגישה שערך ביום חמישי האחרון שר הפנים אריה דרעי, עם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי וצוותו המקצועי הבכיר ועם ראש עיריית בת ים, יוסי בכר וצוותו הבכיר, הנחה השר דרעי להציג בפניו תוך שבועיים את עלויות איחוד שתי הערים תל אביב-יפו ובת-ים, בטרם יקבל החלטה בנושא.

על פי הנחיית השר דרעי, החלטה על איחוד, אם וכאשר תתקבל, תהיה במהלך שנת 2017. צילום: עדי כהן צדק
על פי הנחיית השר דרעי, החלטה על איחוד, אם וכאשר תתקבל, תהיה במהלך שנת 2017. צילום: עדי כהן צדק
השר דרעי ביקש ממנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן ומראשי העיריות חולדאי ובכר להציג בפניו בעוד שבועיים מה עלות האיחוד ועם זה להגיע לישיבה מול אנשי האוצר. על פי הנחיית השר דרעי, החלטה על איחוד, אם וכאשר תתקבל, תהיה במהלך שנת 2017, על מנת להתחיל בביצוע האיחוד כבר בתחילת 2018.

הסיבה: הבחירות לרשויות המקומיות אמורות להתקיים באוקטובר 2018 וכל מי שירצה להתמודד על ראשות העיר המאוחדת יצטרך לדעת זמן רב מראש. השר דרעי: ״החלטה על איחוד בין הערים תל אביב ובת ים, תיעשה רק לאחר בחינה מקצועית וכלכלית שממנה יהיה ברור שמהלך שכזה יחזק את בת ים ולא יפגע בתל אביב. אנחנו חייבים לדאוג כי רמת השירות להם זכאים התושבים, לא תפגע אם תתקבל החלטה על איחוד ולאורך כל שלבי המהלך.

החלטה על איחוד תתקבל עוד בשנת 2017, על מנת לחזק את הוודאות באשר למעמדה המוניציפלי של בת ים, בקרב התושבים המעוניינים להגיש מועמדותם בבחירות הקרובות לרשויות המקומיות באוקטובר 2018".