חברי הכנסת אלי אלאלוף, קארין אלהרר ואיל בן ראובן, ביקרו ב"מסגרת לגיל הרך יוניטף", שמפעילה עיריית תל אביב לילדי מבקשי המקלט. בסיור עלו בעיות בשילוב בין אוכלוסיית מבקשי המקלט לשאר אוכלוסיית העיר, המחסור בפיתרון לנוער בגילאי 18+, הטיפול בנשים מוכות ובניצולי מחנות העינויים בסיני.

כלים
ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד): "מהסיור שערכנו היום ניכר כי נעשית עבודה ברוכה על ידי עיריית תל אביב"
ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד): "מהסיור שערכנו היום ניכר כי נעשית עבודה ברוכה על ידי עיריית תל אביב"

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו): "מרגש לראות את כל העשייה למען הילדים ואת הפתרון האמיתי שסיפקה עיריית ת"א לילדים הללו. יחד עם זאת, יש לזכור שיש עוד אתגרים רבים שעומדים בפנינו כדי לתת מענה לאוכלוסיית מבקשי המקלט".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד): "מהסיור שערכנו היום ניכר כי נעשית עבודה ברוכה על ידי עיריית תל אביב, יחד עם זאת, על מנת להקל על תושבי האזור מחד ולטפל במצוקות אוכלוסיית הזרים שאינם בני הרחקה יש לקבוע מדיניות סדורה ואף לתקצב אותה ואת הדיונים בוועדה המשותפת הקדשנו בדיוק לשם בדיקת ההיתכנות לכך הלכה למעשה. אי אפשר להמשיך לפעול בתוך ריק. חייבת להיעשות פה תכנית סדורה הן למען התושבים והן למיצוי מירב הפוטנציאל והזכויות של אוכלסיית הזרים שאינם ברי הרחקה למען עתיד חיוני יותר - אחרת כולם מפסידים".

ח"כ האלוף (במיל׳) איל בן ראובן (המחנה הציוני): "יצאתי מהמפגש בתחושות מעורבות. התקדמות דרמטית בטיפול בכ-240 ילדים שנמצאים במעונות החדשים ועוד כ-500 שצפויים להקלט במעונות היום- מחמם את הלב. לצד זאת, תחושות הכאב מתגברת לאור עוד 3,000 ילדים שממשיכים לחיות במחסני הילדים שהם בושה לחברה ולמדינת ישראל.

נמשיך לפעול כצוות פעולה - אלי אלאלוף, קארין אלהרר ואנוכי, לטיפול הולם למבקשי המקלט בהיותם בני אדם. לא נשכח לרגע את תושבי דרום תל אביב שסופגים את המציאות הכל כך קשה של מבקשי המקלט".