וועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה: רשתות השיווק הגדולות יחויבו להציב משקל לשימוש הצרכנים במחלקות הפירות והירקות. ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום לקריאה ראשונה את ההצעה של חברי הכנסת יעקב אשר, משה גפני ואורי מקלב לתקן את חוק הגנת הצרכן ולחייב סופרמרקטים (קמעונאים גדולים) להציב מכשירי שקילה לשימוש הצרכן במקום בו נמכרים מוצרים לפי משקל, כמו למשל במחלקות הפירות והירקות.

כלים
וועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה: רשתות השיווק הגדולות יחויבו להציב משקל לשימוש הצרכנים במחלקות הפירות והירקות. צילום: אילוסטרציה
וועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה: רשתות השיווק הגדולות יחויבו להציב משקל לשימוש הצרכנים במחלקות הפירות והירקות. צילום: אילוסטרציה

ח"כ יעקב אשר הסביר כי מדובר בהצעת חוק סופר צרכנית, שתאפשר לקונים לדעת עוד מול המדף את המשקל של הפריטים. "בדרך כלל אנחנו נשלחים לקניות וההוראות שקיבלנו מהמפקדה זה להביא קילו תפוחי עץ, והסתבר שהבאנו הרבה יותר. כשאנחנו כבר בקופה אף אחד לא יחזור למדף להחזיר פריטים", אמר.

היועצת המשפטית של הרשות להגנת הצרכן, עו"ד חנה וינשטוק טירי, אמרה כי הממשלה תומכת בהצעת החוק בתנאי שהיא תחול רק על חנויות ששטחן מעל 2,500 מ"ר. נציגת הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, נעמי היימן רייש, אמרה כי הכוונה היא שהמשקל לא יכביד על הצפיפות במעברים.

מנהל תחום רשתות המזון באיגוד לשכות המסחר, נמרוד הגלילי, אמר כי הוא חושב שההצעה מיותרת, מאחר שצרכן סביר יודע מה המשקל של הפריטים שהוא קונה. הוא הוסיף כי בכל מקרה המשקל צריך להיות רק בחנויות ששטחן מעל גודל מסוים. לדבריו, מדובר בהשקעה ראשונית של 2,000 שקל לסניף ועוד עלויות תחזוקה שוטפות.

היו"ר כבל דחה בתוקף את כל הטענות ושאל כמה סניפים יש בשטח של מעל 2,500 מ"ר. הוא הוסיף כי הרוב המכריע של סניפי רשתות השיווק קטן מכך. הוא הוסיף: "כיוון שאני גם עורך קניות וגם מבשל אני יודע כמה פעמים הצרכן מגיע למשקל בקופה ומגלה שהיו לו עיניים גדולות והוא קנה יותר מדי, ואף אחד לא עוצר תור שלם בשביל להחזיר 4 עגבניות". כאמור, הוועדה אישרה כי ההצעה תחול על כל הקמעונאים הגדולים שלהם 3 סניפים ומעלה ומחזור המכירות שלהם מעל 247 מיליון שקל בשנה, והיו"ר כבל הודיע כי הנושא ייבחן שוב בעת הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית.

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS