ועדת הכלכלה שבה לדון ברפורמה לשיתוף תכני ספורט; היו"ר כבל: כל עיכוב פוגע בצרכנים – תוך שבועיים נאשרה כדי להוציא לדרך את התחרות במשרד התקשורת רוצים לבחון מחדש את הרפורמה; מועצת הכבלים והלוויין: לא שילבו אותנו בדיונים בחודש האחרון; משרד האוצר: קשה לשלב במשהו שלא קורה.

כלים
שיתוף תכני ספורט - היו"ר כבל: כל עיכוב פוגע בצרכנים. צילום: אילוסטרציה
שיתוף תכני ספורט - היו"ר כבל: כל עיכוב פוגע בצרכנים. צילום: אילוסטרציה

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, חידשה היום את הדיונים ברפורמה לאחר שלפני פחות מחודש החליטה, שנועדה להגביר את התחרות בטלוויזיה הרב ערוצית. היו"ר כבל התייחס כבר בפתח הישיבה לפניות לעכב את אישור ההצעה ואמר: "הצלחנו למצוא מתווה הגון לכל הצדדים, אלא שפתאום כולם נזכרו. מנכ"ל משרד התקשורת פתאום נזכר להקים ועדה חדשה, למרות שזה היה חלק מדוח פילבר, מנכ"ל האוצר ביקש שלא להצביע כי הוא 'טרם הספיקותי לעיין' בהצעה שמונחת מה-25 בדצמבר, ופתאום מועצת הכבלים והלוויין שולחת שדרים. המשימה שלנו להוציא את התוצאה הטובה ביותר עבור הציבור, וכל מי שמעכב פוגע בצרכנים". בתום הישיבה הבהיר היו"ר כבל כי בכוונתו להעלות את ההצעה שתאפשר חובת מכירה של הערוצים להצבעה תוך שבועיים.

היו"ר כבל הסביר כי ההצעה שזכתה לתמיכת רוב חברי הכנסת תקבע כי הצדדים ינהלו בניהם משא ומתן במשך 3 חודשים ללא התערבות. במידה ולאחר חודשיים ייווכחו שהם לא מצליחים להגיע להסכמות הם יוכלו לבחור בורר, מתוך רשימה שתקבע מועצת הכבלים והלוויין בהתאם לפרמטרים שתאשר ועדת הכלכלה. לבורר יינתנו עוד 30 יום להכריע בין הצדדים, ולאחר הכרעתו ניתן יהיה להעלות לאוויר ואמת המידה שיקבע הבורר תחול גם רטרואקטיבית, במקרה שאחד הצדדים יפנה לבית המשפט ועד לפסיקה אחרת.

ח"כ יואב קיש תמך בהצעה ואמר כי היא מאפשרת עלייה לאוויר תוך 4 חודשים לאחר תחילת המשא ומתן, בהתערבות מינימלית. ח"כ יעקב פרי הוסיף כי מדובר במתווה מאוזן. ח"כ רועי פולקמן הזכיר כי צריך לטפל גם בחובת המכירה של המפעלים, והיו"ר כבל אמר כי הוא מקווה למצוא את הדרך לתת גם לכך מענה. עם זאת, ח"כ איילת נחמיאס ורבין אמרה כי צריך להחיל את ההסדר של מועצת הכבלים והלוויין החל היום על הוט ויס ומונע מהן בלעדיות, גם על הפלטפורמות החדשות (סלקום ובעתיד פרטנר). היו"ר כבל התייחס לכך ואמר כי ההצעה כבר נדחתה על ידי חברי הכנסת כבר בדיונים במסגרת חוק ההסדרים, מאחר שהיא רק מסבכת את העניינים.

היו"ר כבל הוסיף ומתח ביקורת על משרד התקשורת והמנכ"ל, שלמה פילבר, שביקש לעצור את הדיון כדי לבחון את ההצעה מחדש. ראש מטה שר התקשורת, עו"ד רן שטרית, הסביר כי השר הנגבי מתכוון לאמץ את מסקנות ועדת פילבר לאחר בחינה נוספת של שימועים בכתב, שצפוי להסתיים באמצע בפרואר. עו"ד איתמר חרמון, מהמועצה לשידורי כבלים ולוויין, התייחס למכתב ששלחה יו"ר המועצה, ד"ר יפעת בן חי שגב, לראש הממשלה ושר התקשורת, ח"כ בנימין נתניהו, ואמר כי המועצה תומכת בהצעה אך חושבת שהיא צריכה לכלול גם את חובת המכירה של מפעלי הספורט. הוא הוסיף כי בחודש האחרון המועצה לא שולבה בדיונים שהיו מאז החליטה הוועדה לפצל את ההצעה מחוק ההסדרים. נציג האוצר, אסף ורסצוג, הגיב על כך ואמר: "קשה להיות משולבים במשהו שלא קורה". היו"ר כבל מתח ביקורת על כך שהמועצה נזכרה עכשיו בדברים שהיו מונחים על שולחן הוועדה במסדרת דיוני הצעת חוק ההסדרים. היו"ר כבל סיכם את הדברים והבהיר כי כבר בעוד כשבועיים בכוונתו להביא את ההצעה להצבעה בוועדה, ואמר כי הכוונה היא להוציא את התוצאה הטובה ביותר עבור הצרכנים.