השר במשרד רה"מ – איוב קרא, אשר שימש בין שלל תפקידו גם בתפקיד "סגן השר לשיתוף פעולה אזורי" במזרח התיכון, פעל ופועל רבות באופן גלוי וגם מאחורי הקלעים לחימום היחסים בין גוש המדינות הערביות המתונות לבין ישראל ימונה לשר התקשורת.
וזו לשון ההודעה: ייעוץ וחקיקה (ציבורי-מינהלי) ירושלים: ו' ניסן תשע"ז 2 אפריל 2017. לכבוד: שני בראון התנועה למען איכות השלטון בישראל.
ועדת הכלכלה שבה לדון ברפורמה לשיתוף תכני ספורט; היו"ר כבל: כל עיכוב פוגע בצרכנים – תוך שבועיים נאשרה כדי להוציא לדרך את התחרות במשרד התקשורת רוצים לבחון מחדש את הרפורמה; מועצת הכבלים והלוויין: לא שילבו אותנו בדיונים בחודש האחרון; משרד האוצר: קשה לשלב במשהו שלא קורה.
בעקבות פניית יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כבל ויו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ אלהרר הודיע מבקר המדינה: מציע למשרד התקשורת לעצור את ביטול ההפרדה התאגידית בבזק, עד אחרי פרסום הדוח בעניין המבקר אמר את הדברים בישיבה משותפת לוועדת הכלכלה והוועדה לביקורת המדינה; יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כבל: ביטול ההפרדה יפגע ישירות בצרכנים; יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ח"כ אלהרר: לא ברור לאן ממהרים במשרד התקשורת עם החלטה שפוגעת בתחרות. ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, התכנסה היום לישיבה משותפת עם הוועדה לענייני ביקורת המדינה, בראשות ח"כ קארין אלהרר, שעסקה בכוונת משרד התקשורת לבטל את ההפרדה המבנית בבזק.
משרד התקשורת מחייב את חברות הסלולר להפעיל מוקד לשירות הלקוחות במשך 24 שעות היממה, לטיפול במקרים דחופים, כגון אבדן המכשיר או גניבתו, ושירותי נדידה. בעקבות בג"צ 5605/09 סיני ליבל נגד משרד התקשורת וחברת פרטנר תקשורת ובחינה שערך משרד התקשורת בנוגע לדרישות המפורטות ברשיונות החברות הסלולריות הוחלט לבצע את התיקונים הבאים
משרד התקשורת שוקל להתיר, לספק שירות טלפוניה על גבי פס רחב, למנוי הנמצא מחוץ לגבולות הארץ, דבר אשר יוזיל באופן משמעותי את העלויות לנוסעים לחו"ל וזאת באמצעות מספר טלפון שהוקצה לו על ידי המפעיל. המפעילים שהמשרד שוקל להתיר לספק שירות הם חמשת המפעילים בעלי רישיון כללי ייחודי, מפעילי הסלולר והמפעילים הפנים ארציים
בהתאם להנחיית שר התקשורת משה כחלון, משרד התקשורת יורה לחברות הסלולאריות לבטל סדרה של 16 כשלים צרכניים קשים. בשנה האחרונה חשף משרד התקשורת שורה של כשלים צרכניים רבים באמצעות פעולות פיקוח ואכיפה אינטנסיביות שביצע ובאמצעות פניות ציבור שהגיעו אליו מצרכנים רבים. השר כחלון: "מדובר במהלך מהותי בסדר גודל יוצא דופן בהיקפו, שנועד לחסוך לצרכנים חיובים מיותרים, להגביר את השקיפות וההוגנות מצד החברות הסלולאריות ולפתור עוולות צרכניות קשות"