האפליקציה מצילת החיים שמאפשרת לאנשים "מנותקים" מצלילים לקבל התראות בזמן אמת על סכנות שבסביבתם, נבחרה לאחת מ-100 הסטארטאפים החדשניים בעולם על ידי ארגון Startup Grind"" ותציג בתערוכה הבינלאומית של הארגון בסיליקון ואלי

קרדיט צילום: ABILISENSE
קרדיט צילום: ABILISENSE

בישראל חיים כיום יותר מ-600 אלף כבדי שמיעה, אולם פחות מ-25% מהם עושים שימוש במכשיר שמיעה, בעיקר בשל העלויות הכלכליות הכרוכות בקנייתו. הדבר חושף אותם לסכנות בטיחותיות רבות, ביניהן חוסר היכולת לשמוע אזעקות, התראות של גלאי עשן, רכב מתקרב ועוד. כפתרון לבעיה זו, פותחה פלטפורמת הבטיחות "ABILISENSE", אשר מאפשרת לאנשים "מנותקים" מצלילים, חירשים ומתחרשים, אוכלוסיית בני הגיל השליש ואף רוכבי אופניים, לקבל התראות בזמן אמת ולהיות מודעים לאירועים המתרחשים בסביבתם בצורה המותאמת אישית לצרכיהם.

באמצעות פיתוח ייחודי של חיישן, האפליקציה יודעת לזהות צלילים ולתרגם אותם למחוות ויזואליות בסמארטפון דוגמת תחושות כמו רטט, אור ואף הופעת הודעה על מסך אחר בצירוף תמונה המתארת את ההתראה ובכך למעשה מסייעת לחירשים "לשמוע" את הסכנות סביבם. בהמשך, הטכנולוגיה העומדת בבסיס הפיתוח עשויה להתאים גם לבתים חכמים, כשהתראה על תינוק בוכה למשל תוכל להופיע בדמות שינוי צבע הנורה בסלון או כהתראה על גבי המקרר. עבור חירשים, זה הדבר הכי קרוב שיש ליכולת לשמוע. בעתיד הקרוב החירשים יוכלו אולי לשחק גם כדורגל, כי השריקות של השופט יתורגמו להתראת רטט. הם יחוו את המשחק בדיוק כמו שחקנים שומעים.

לאחרונה הפיתוח אף זכה בתמיכת רשות החדשנות (לשעבר המדען הראשי) וקיבל מענק של למעלה מחצי מיליון שקלים, שאפשר להאיץ את פעילות המחקר והפיתוח של הפלטפורמה, שהובילה לזכייה בשתי תחרויות מרכזיות: תחרות Startup Grind"" העולמית ותחרות Big Booste"r" בצרפת. בחודש הבא עתיד המיזם לקחת חלק בתחרות בבוסטון ולאחריה נבחר ביחד עם עוד 99 סטרטאפים בלבד מבין קהילה של 400 אלף יזמים המגיעים מ-285 מדינות, להציג בסיליקון ואלי ב- Startup Grind global conference בפני החברות הגדולות ביותר באירופה דוגמת 'KLM' ו-'Schneider Electric'.

מאחורי האפליקציה עומד היזם ארז לוגשי, בוגר מאיץ היזמות A3i שמפעיל ארגון PresenTense"" יחד עם בית איזי שפירא, לתמיכה וליווי ביזמים מתחום הטכנולוגיה המסייעת, עבור אוכלוסיית בני הגיל השלישי ואנשים עם מוגבלויות. במסגרת התכנית הצליח לוגשי להאיץ את הפיתוח, זכה להכשרה מקצועית, ליווי אישי של מנטורים ויועצים עסקיים וחיבור לאקוסיסטם יזמי הקריטי להצלחתם המיזם. "הרעיון שלנו פרקטי ומציל חיים. פיתחנו מוצר שלא מזהה צליל אחד בלבד, אלא מגוון צלילים המוזנים במערכת ומביניהם יכול המשתמש לבצע התאמה אישית לצרכיו. בעולם הסטארטאפים אנו נמצאים בקטגוריה של MUST HAVE, משום שאנו נותנים מענה למצבים, לעיתים מורכבים, בהם נתקלים אנשים עם בעיות שמיעה, ובכך מגבירים בקרב אוכלוסייה זו את תחושת העצמאות ומפנסים להפחית את הדאגות בחייו של אדם.", אומר לוגשי.

גיא שפיגלמן מנכ"ל PresenTense: "אלו פיתוחים שלא רק ישנו סדרי עולם בתחום הטכנולוגיה, אלא יובילו לפריצות דרך שיקדמו עצמאות וחיוניות, וישפרו את חייהם של מיליוני אנשים מסביב לעולם. סטארטאפים מהסוג של 'ABILISENSE' משמרים את מדינת ישראל כאומת סטארטאפ, אולם יוצקים ערך מוסף חברתי עם הכניסה שלנו לתחום הטכנולוגיה המסייעת והיכולת להוביל אותו ברמה בינלאומית. יש כאן פוטנציאל כלכלי וחברתי שמכפיל את עצמו משנה לשנה. אלו פיתוחים שמראים את כל הספקטרום של החדשנות והתעוזה הישראלית, והצלחתם תיצור מציאות חדשה עבור קהל ענק, מקומות עבודה ותשפר את תדמית ישראל בעולם".

אבי חסון, יו"ר רשות החדשנות: "אנו מברכים על הצלחתה של אפליקציית ABILISENSE, המהווה דוגמא לחדשנות ישראלית בתחום הטכנולוגיה. הצלחה זו מבטאת את החשיבות של ההשקעה בחדשנות כמשאב לאומי, המאפשרת לחברות כמו ABILISENSE לצמוח בצורה מרשימה, ולהביא בשורה של ממש המסייעת לאנשים רבים, בישראל ובעולם".