בדיון היום על הצעת החוק להבטחת דיור חלופי לתושבי גבעת עמל בוועדת הפנים, הבהיר ח"כ דב חנין, מיוזמי הצעת החוק וממובילי המאבק בכנסת לצד תושבי השכונה: "היום כולם מבינים שהאחריות לפיצוי התושבים חלה על היזמים. את הזמן בין הדיונים ניצלנו לעבודה מול משרדי הממשלה ואף הגענו להבנות עם המדינה, שהודיעה שתתמוך בהצעה. כך שאפשר לסיים את החוק ולהעבירו לקריאה ראשונה".

ח"כ חנין, "הרי מדובר בקרקע מאד יקרה, שיכולה לפרנס פתרון ראוי לתושבים, וגם להניב המון רווחים ליזמים"
ח"כ חנין, "הרי מדובר בקרקע מאד יקרה, שיכולה לפרנס פתרון ראוי לתושבים, וגם להניב המון רווחים ליזמים"

"זו בעיה של צדק שניתן לפתור", הוסיף ח"כ חנין, "הרי מדובר בקרקע מאד יקרה, שיכולה לפרנס פתרון ראוי לתושבים, וגם להניב המון רווחים ליזמים. לפי כל התחשיבים שעשינו, היזמים מקבלים בעסקה הזו רווחים פנטסטיים - אלפי אחוזים של רווח על ההשקעה שעשו. אם הם יחליטו שלא מתאים להם לפצות את התושבים ולזכות ברווחים הללו, אז בשמחה – שיחזירו את הקרקע למדינה ושהמדינה תקצור את הרווחים".

"החשיבות של אישור החוק הזה בקריאה ראשונה היא כפולה" ציין ח"כ חנין, "ראשית, זה יבהיר ליזמים במקרה זה שכדאי להם מאוד ששבו עם תושבי גבעת עמל ויגיעו איתם להבנות. אם יעשו זאת, אנחנו לא נצטרך להעביר את החוק בקריאה שניה ושלישית, אבל אם היזמים לא יבינו את המסר – נמשיך ונקדם את החוק עד שיאושר, כדי שהצדק יעשה." "ובמקביל, קידום החוק הזה שולח גם מסר רחב יותר, ויוכיח סופית כי הכנסת הפסיקה לשבת מהצד ולהסתכל על עוול שנגרם לאנשים בלי לעשות מעשה.

היום אנחנו עושים פה את המעשה – אנחנו מקדמים חקיקה, גם כדי שאת מה שקורה בגבעת עמל יקראו וילמדו גם היזמים בשכונת הארגזים, בליפתא ובכל מקום אחר, ויבינו שאם הם לא יהיו הוגנים וצודקים, הכנסת תכריח אותם להיות הוגנים וצודקים". דבריו של ח"כ דב חנין זכו לתשואות רמות בחדר הוועדה בקרב תושבי שכונת גבעת עמל ותושבי שכונות כפר שלם, שכונת הארגזים וליפתא שנכחו גם הם בדיון.