חכ גרמן: "פני הדור כפני הכלב, ופני התקציב המונח לפנינו כפניה הכושלות של הממשלה" "מאות מיליוני השקלים שחולקו לחברי כנסת על מנת שיצביעו בעד התקציב, הם עוד ביטוי חסר בושה לעיסוק של פוליטיקאים בעצמם ובהישרדותם על חשבון הציבור.

גרמן: ראש הממשלה, לאחר קיצוץ רוחבי בכל משרדי הממשלה, מבקש 180 מיליון ₪ למימון חצי מרכישת מטוס פרטי . צילום: אלעד גוטמן
גרמן: ראש הממשלה, לאחר קיצוץ רוחבי בכל משרדי הממשלה, מבקש 180 מיליון ₪ למימון חצי מרכישת מטוס פרטי . צילום: אלעד גוטמן

למה שלא יתנו חברי הכנסת קצת מהכספים שקיבלו לבריאות תושבי הצפון? למניעת אובדנות? לאלמנות ואלמנים ניצולי שואה?". חברת הכנסת יעל גרמן (יש עתיד) כינתה היום (רביעי) את תקציב המדינה "תקציב ללא בשורה וללא חזון, שהדרך לאישורו מספרת את הסיפור של הממשלה הכושלת הזו", הכולל "רפורמות שלא עובדו כראוי והוגשו במהירות ובשלומיאליות, ויכוחי שוק עם חברי קואליציה בוועדות השונות והשיא - חלוקת אתנן פוליטי לחברי כנסת בודדים בסכום של כ 270 מיליון ₪".

תחילת ינואר 2017 יקבלו חברי הכנסת תוספת של כ-1000 ש"ח למשכורתם", הזכירה גרמן. "אף אחד מהשכירים במשק לא יקבל זאת, אבל חברי הקואליציה, שמן הראוי היה שיקבלו את המלצת הוועדה הציבורית להקפיא את שכרם, העדיפו לדאוג לעצמם - והממשלה דחתה את החוק שהצעתי, המבקש להוציא מידינו את ההחלטה על שכרינו".

גרמן אף ציינה כי "ראש הממשלה, לאחר קיצוץ רוחבי בכל משרדי הממשלה, מבקש 180 מיליון ₪ למימון חצי מרכישת מטוס פרטי עוד בתקציב 2016. זה אותו ראש ממשלה, שקרא לפני שבוע לאישור מינויים פוליטיים ללא מכרז - ומאחורי הקלעים ממשלתו מקדמת תוכנית שתאפשר לשרים לתפור מכרזים למקורביהם ומקדמת חוק ג'ובים, שיאפשר מינויים פוליטיים בניגוד לחוק הקיים. מינויים הנקבעים בהתאם לקשרים הפוליטיים ולהבטחות לאתנן שניתנו ערב בחירות. זאת, לאחר שבזמן כהונתו של שר האוצר לפיד, הוקמה נבחרת דירקטורים, שנבחרה ללא כל מעורבות פוליטית".

"ממשלה שרוממות הפריפריה בגרונה, אך לא טרחה לשים תקציב לחיזוק מערכת הבריאות בצפון. שמצקצקת בלשונה על דאגתה לניצולי השואה, אך מנעה תקציב של 280 מיליון ₪ לאלמני ואלמנות ניצולי השואה. שמתגאה בפיתוח תשתיות הכבישים שלה, אך מוחקת תקציב לטיפול בכביש הדמים, כביש 89 בצפון. תושבי הצפון, אלמנות ואלמנים ניצולי שואה, מערכת הבריאות בפריפריה, בעלי נטייה לאובדנות – כל אלה חשובים פחות מכמה חברי כנסת מאיימים ומהסכמים קואליציונים. מה הפלא, אם כך, שלפי סקר המכון הישראלי לדמוקרטיה 79% מהציבור סבורים שהפוליטיקאים דואגים יותר לאינטרסים האישיים שלהם מאשר לאינטרסים של הציבור?"