אוניות ענק של 14,000 TEU יעגנו בנמל אשדוד בקו ישיר מהמזרח בכל מוצ"ש: חברת נמל אשדוד הגיעה להבנות מסחריות עם הברית העסקית ALIANCE במטרה להגדיל את נפח הפעילות של חמשת חברות הספנות המובילות בעולם בנמל אשדוד - חברת נמל אשדוד הגיעה להבנות מסחריות להגדלת נפח המטענים הפורקים בנמל עם הברית העסקית ALIANCE.

כלים
מענה לתחרות הצפויה עם פתיחתם של שני הנמלים החדשים בחיפה ובאשדוד. צילום: יניב וקנין
מענה לתחרות הצפויה עם פתיחתם של שני הנמלים החדשים בחיפה ובאשדוד. צילום: יניב וקנין

החל מסוף הרבעון הראשון של שנת 2017 יפעלו על הקו חמש חברות ספנות המובילות בעולם. הברית כוללת את NYK, MOL, Yang Ming, KLINE, HAPAG LOYD. במסגרת ההבנות, יחלו באפריל הקרוב לפקוד את נמל אשדוד מגה אניות מכולה בעלות כושר נשיאה של 14,000 TEU.

מנכ"ל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, ברך על הצעד האסטרטגי וציין "כניסת הפעילות של אוניות הענק לנמל הינה שלב ראשון במהלך האסטרטגי שאנו מובילים במסגרת ההערכות של החברה לתחרות עם הנמל החדש".

בלומנטל הוסיף כי:

"עולם ההובלה הימי עבר שינוי דרמטי וכמויות גדולות של מכולות משונעות באמצעות אוניות ענק. אנו נענים לאתגר שהציבו לנו חברות הספנות הבינלאומיות ונערכים על מנת לקלוט ברציפים שלנו מכולות באמצעות אוניות ענק. דירקטוריון חברת הנמל אישר תכנית השקעות ושדרוג תשתיות בסך כ - 2.4 מיליארד ₪!

הכוללת רכישת ציוד תפעולי מתאים לאניות ענק, סימולטור להכשרת מנופאים, התאמת הרציפים ובריכת הנמל לקליטת אוניות ענק. גיבשנו תכנית כוללת הנותנת מענה לתחרות הצפויה עם פתיחתם של שני הנמלים החדשים בחיפה ובאשדוד, תוך שמירה על מעמדה של חברת נמל אשדוד כמפעילת הנמלים המובילה של ישראל".