עמיר פרץ: ״מבקר המדינה קבע - ראש הממשלה הזניח את בטחון תושבי ישראל״ שר הביטחון לשעבר, עמיר פרץ, אמר היום כי ״מהדו"ח החריף של מבקר המדינה עולה כי ראש הממשלה הזניח את ביטחונם של תושבי המדינה.

עמיר פרץ, יו״ר ועדת המשנה להגנת העורף בועדת החוץ והביטחון
עמיר פרץ, יו״ר ועדת המשנה להגנת העורף בועדת החוץ והביטחון

מהדו״ח עולה בבירור כי מדובר במחדל חמור ומתמשך של ראש הממשלה״. עמיר פרץ, המכהן כיו״ר ועדת המשנה להגנת העורף בועדת החוץ והביטחון, התייחס לדו"ח החמור בו נקבע כי הקבינט בראשות נתניהו לא בחן ולא אישר תכניות ולא הקצה תקציבים להגנה על האוכלוסיה האזרחית. למעשה, מסתבר מהדו״ח שנתניהו השאיר את הגנת העורף ליוזמות אזרחים עצמאיות - מדובר בסוג של הפרטה מדאיגה ומסכנת חיי אדם.

חמורים מכל הם המסרים של הממשלה לפיהם האחריות למיגון מוטלת על הפרט. אם הממשלה מצפה שאזרח ישלם 15 משכורות לפחות כדי לבנות ממ״ד באופן עצמאי, היא בעצם מודה שהיא כשלה במתן מענה לצורך הבסיסי ביותר של ביטחון לאזרחים.

ח״כ פרץ הוסיף כי בכל הנוגע לביטחון אזרחי המדינה הודעות לעתונות, לוליינות מילולית ומסיבות עיתונאים אינם תחליף לעשייה ממשלתית שחובתו של ראש הממשלה להובילה.

מתברר שבכל הקשור למיגון, כמו גם בגילוי והפצת התרעה ופינוי אוכלוסיה - במקום עבודת ביטחון מקצועית חזר ראש הממשלה לשיטת ״הסמוך ״ ממנה נפטרנו מזמן. תכניות מוכרזות אך לא נכתבות, לא מתוקצבות, ולא מתורגלות ולעתים נמצא שהן מבוססות על מידע חסר ובכלל אינן ברות מימוש (כמו תכנית ״מלון אורחים״). ״המלחמה הבאה - אם חלילה לא נצליח למנוע אותה - עלולה לעלות במחיר דמים כבד מקרב האוכלוסיה האזרחית״.