יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כבל פיזר את הדיון על שיתוף תכני ספורט דקות לאחר שהחל: לא אביא הצעה שלא תקדם תחרות ותוריד מחירים, ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, המשיכה היום לדון ברפורמה , מתוך חוק ההסדרים ל-2017-2018, כחלק מהצעדים להגברת התחרות בטלוויזיה הרב ערוצית.

כבל: "לא אביא הצעה שלא תקדם תחרות ותוריד מחירים"
כבל: "לא אביא הצעה שלא תקדם תחרות ותוריד מחירים"

בפתח הישיבה אמר היו"ר איתן כבל כי הוועדה לא תדון בהצעה לחייב את הערוצים למכור זכויות שידור של המפעלים השונים זה לזה, והוסיף כי הצעה זו תחזור לבחינה מחודשת במשרד האוצר. הוא ציין כי הוועדה תדון בנושא חובת מכירת הערוצים לפלטפורמות, ואמר: "אני מציע לכולנו להפסיק לדבר על החברות ולהתחיל לדבר על הציבור ששלח אותנו".

לפי הצעת הפשרה שהציג היו"ר כבל, הערוצים והפלטפורמות יקבלו 3 חודשים לנהל משא ומתן עצמאי ולנסות להגיע למחיר מוסכם, אולם אם בתום התקופה לא הצליחו להגיע להסכם הדבר יעבור להכרעת שר האוצר ושר התקשורת ויובא לאישור ועדת הכלכלה. ח"כ ג'מאל זאחלקה אמר: "אנחנו באחרית הימים, האופוזיציה תומכת בחוק וחברי הכנסת של הליכוד מתנגדים להצעה של הממשלה שלהם". ח"כ דודי אמסלם אמר כי איפה שיש התערבות תהייה דווקא עליית מחירים, אך הוסיף כי הוא תומך בהצעה לאפשר לרגולטור להתערב תוך זמן קצר. ח"כ יואב קיש אמר כי הוא מסכים שיש כשל שוק ונדרשת התערבות, אך היא צריכה להיות זהירה ורק כדי לייצר תחרות. עם זאת הוא הוסיף: "כשקובעים מחיר אחיד לכולם זה יכול להרוג את הכל". ח"כ איציק שמולי אמר כי ההצעה טובה, רק צריך לוודא שזה לא נסגר בממשלה בצורה שתרוקן מתוכן את התיקון, ואמר כי הוא מתנגד לקבוע מראש מה תהייה ההחלטה בסוף של ועדת הכלכלה.

זמן קצר אחרי שנפתחה הישיבה הודיע היו"ר כבל על פיזורה ואמר: "מה שהולך פה זה מטורף לגמרי, אני לא עובד אצל הממשלה ולא אצל המנכ"ל. הונחה הצעת חוק שעברה קריאה ראשונה ברוב ברור, חברי כנסת דיברו בעדה במליאה בלהט יוצא דופן, ועכשיו אני מוצא את עצמי במבוכה רבתי, האוצר בתוכו מבקש ממני לעצור את התהליך ואני הולך לפזר אתכם כי אין הסכמה באוצר עצמו. מה שאנחנו חברי הכנסת צריכים לבחון זה רק האם ההצעה מקדמת את התחרות לטובת הצרכן או לא. עד לרגע זה לא קיבלנו הצעה שמניחה את דעתנו שתגביר את התחרות". לדבריו, מנכ"ל משרד האוצר מבקש לא להעלות את הצעת הפשרה. היו"ר כבל החליט לצאת להפסקה של כחצי שעה, אולם עם תום ההפסקה הוחלט לבטל את הישיבה לבקשת משרד האוצר. מחר (שלישי) בשעה 12:30 תתכנס הוועדה לדיון נוסף בנושא שנקבע מראש.