ב 20 בינואר ייכנס דונלד טרמפ לבית הלבן וברק אובמה יעבור למחלקת ה HAS BEEN . זוהי ההזדמנות האחרונה שלו לבצע צעד משמעותי בהושא שבו ספג לא מעט - הסדר ישראלי פלשתיני. יש לו כלי אדיר כדי לבצע את הצעד הזה, אז יאללה ברק just do it

יאללה אובמה, DONT VETO
יאללה אובמה, DONT VETO

במהלך החדשיים הבאים אמורים הפלשתינים להגיע למועצת הביטחון בתביעה להכיר בהם כמדינה. זה אמור להיות במסגרת הצעה הצרפתית או כל הצעה שתועלה על ידי מדינה ערבית ותבקש להכיר בפלשתין כמדינה עצמאית בגבולות 67. לאבו מאזן יש כיום במועצת הביטחון של האו"ם תשע מדינות בעד, כלומר די ידיים שתורמנה במועצת הביטחון כדי לאשר את ההצעה ולהעביר אותה לעצרת הכללית.

העברת הסכמת מועצת הביטחון סוללת את הדרך לעצמאות פלשתין והמשמעות היא שכל או מי ששוהים מעבר לקו הירוק ללא אישורה של הרשות הפלשתינית הם פושעי מלחמה. ההצעה הזו נבלמת מדי שנה על ידי ארצות הברית באמצעות הווטו שיש לה כמעצמת על . אחרי המרורים שאובמה אכל מראש הממשלה נתניהו, יש מקום להאמין ולקוות שאובמה, עדיין הנשיא, יורה לנציגה שלו באו"ם, הגב' סמנטה פאואר, להימנע מהטלת ווטו.

ברגע שהצעת מועצת הביטחון עוברת לעצרת האום ומאושרת שם (לפלשתינים יש יותר מדינות תומכות מאשר לישראל) מדינת פלשתין בגבולות 67 הופכת להיות עובדה ומדינה שיש לה גיבוי משפטי בינלאומי.

ממשלת ישראל יכולה כמובן לצפצף, אלא שהחלטת מועצת הביטחון מלווה בדרך כלל בסנקציות אוטומטיות מן הסוג שהוטל אפילו על רוסיה הגדולה כאשר פלשה לדונייצק באוקראינה (עד היום).

השאלה היא האם אובמה ילך ראש בראש מול ממשל טרמפ וניראה שזה לא יקרה. לא משום שהוא חושש אלא משום שכפי שהוא עצמו הגדי בנאומו אחרי ניצחון טרמפ, עלינו להתאחד ולהעביר את הממשל בצורה חלקה.

חבל.