נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שלח איגרת ברכה רשמית ויוצאת דופן לכנס גבעת חביבה, העוסק בקידום חיים משותפים ליהודים וערבים בישראל. "כאשר אנשים מרקע ומוצא שונה מתעלים מעל המחלוקות ביניהם ומשתפים פעולה למען תכלית משותפת, יש ביכולתם לשנות את מהלך ההיסטוריה", כתב אובמה לאנשי גבעת חביבה

"אני שולח ברכות לכל המשתתפים בכנס השנתי של גבעת חביבה לחברה משותפת", פתח הנשיא את האיגרת, שתוקרא בכנס היום (שלישי). "שלום בר קיימא בין ישראלים לפלסטינים הוא אפשרי, ובאמצעות מפגשים כאלו אתם מתקרבים ליצירת עתיד צודק ויציב. אתם ממשיכים לעבוד יחד כדי לזהות אתגרים משותפים, להגות פתרונות ולהשמיע קול של סובלנות והבנה, אני מאחל לכם בהצלחה".

ברכה רשמית של נשיא ארה"ב לכנס של עמותה ישראלית היא מעשה יוצא דופן ולא שכיח. הנשיא אובמה שמע סקירה על פעילות גבעת חביבה, המקיימת שורה של פרויקטים המקדמים שיתוף בין יהודים וערבים – החל ממפגשים בין תלמידים ועד לשיתופי פעולה בין מועצות שכנות – והתרשם מאוד מהפעילות.

בכנס השנתי של גבעת חביבה, שמתקיים זו השנה הרביעית, ינאם גם נשיא המדינה, רובי ריבלין, שצילם נאום מיוחד לרגל האירוע. עוד יגיעו יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג; יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה; יו"ר ועדת המעקב, מוחמד ברכה וכן פוליטיקאים ואישי ציבור נוספים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוזמן לכנס, כמדי שנה, אך גם הפעם בחר שלא להגיע.