ביצוע שיפוץ בבית הוא תהליך משמעותי מאוד שישפיע במידה רבה על מראה המקום שבו אנחנו חיים, על הנוחות שלנו ועל מידת ההנאה שלנו מהבית. אם כן, יש לנו הזדמנות נפלאה לשדרג את האווירה בין ארבע הקירות המרכזיים, להתאים את המקום לצרכים האישיים שלנו ובעיקר להוסיף מגע אישי ועיצוב מיוחד למקום שבו אנחנו מבלים עם בני המשפחה ומארחים חברים.

כלים

רגע לפני שאתם מכניסים הביתה פועלים עם ציוד מתאים לבניה ולפירוק קירות ובטרם תפרקו את אריחי הרצפות, מומלץ שתבחרו קבלן שיפוצים מקצועי ואמין. זאת משום שאדם זה הוא האחראי העיקרי להצלחתו או לכשלונו של פרויקט השיפוצים שלכם. ניסיון, ידע, הקפדה על פרטים קטנים ותשומת לב מרבית, אלה הם המאפיינים הדרושים מהקבלן שלכם. אז איך תדעו שאתם בוחרים את האדם הנכון למשימה, ואיך תדעו שהוא ינהל את הפרויקט, את צוותי את העבודה ואת הספקים השונים באופן מקצועי?

מחקר מקדים ישפר את סיכויי ההצלחה שלכם

כדי שתוכלו לבחור קבלן שיפוצים המתאים למטרות השיפוץ שלכם מומלץ שתבצעו מחקר קצר בטרם תבחרו. היעזרו בהמלצות של חברים ובמידע הרב שמחכה לכם ברחבי הרשת והתחילו לשוחח עם קבלני שיפוץ שונים, להתרשם מביצועיהם ולקבל רשמים וחוות דעת מלקוחותיהם הקודמים. ללא ספק שיחה עם קבלן שיפוצים תעזור לכם לקבל החלטות בצורה טובה, אבל אל תסתפקו רק בכך. כדי שתהיו בטוחים שהאדם שמולכם אמין ובעל ניסיון עשיר כפי שהוא מתאר, דעתם של לקוחותיו הקודמים משמעותית מאוד. בקשו חוות דעת, הרשו לעצמכם לשאול את כל השאלות שמטרידות אתכם ורק לאחר מכן בצעו גם השוואות מחיר. בשלב הזה כדאי שתזכרו פרט חשוב נוסף – מחיר הוא גורם בעל השפעה רבה על ההחלטה שלכם, אבל הוא איננו הגורם העיקרי, בעיקר משום שקבלני שיפוץ זולים אינם בהכרח איכותיים. התייחסו למכלול השיקולים שעל הפרק ולאחר מכן קבלו החלטה שטובה עבורכם.

אמינות היא שם המשחק

נסו להרגיש במהלך השיחה עם הקבלן האם מדובר באיש מקצוע קשוב וסבלני שמסוגל לענות לשאלות שלכם ולהרגיע את החששות שלכם. פזיזות והתחמקות ממענה הן שתי תכונות שכדאי להימנע מהן. תכונה חשובה לא פחות ובדרך כלל גם הרבה יותר, היא אמינות. קבלן שיפוצים אמין לא רק שידאג לבחור עבורכם את החומרים הטובים ביותר גם אם הוא חוסך לכם כסף בסופו של דבר, הוא גם לא ידרוש מכם את מלוא התשלום מראש. קבלני שיפוצים שרלטנים עשויים להיעלם עם הכסף מיד כשיקבלו תשלום, על אף שאתם נותרים בידיים ריקות ועם בית שלא בוצע בו כל שינוי. הרשמים וההמלצות בשלב המחקר המקדים שלכם הם שיעזרו לכם לוודא מראש את רמת האמינות של קבלן השיפוצים שלכם, ולהרגיש בטוחים הרבה יותר כשאתם מפקידים את ביתכם בידיו.