אף אחד מאיתנו לא אוהב למצוא מזיקים וחרקים למיניהם בבית, וכשזה קורה אנחנו בדרך כלל שולפים תרסיס שעשוי לסייע ולפתור את הבעיה הנקודתית שלפנינו אבל לא את מה שמושך אותם אלינו מלכתחילה. והרי ברוב המקרים, חרקים ומזיקים נמשכים בעיקר ללכלוך או לביוב, והם עשויים לקונן בפינות שקשה לנו לראות או להגיע אליהן. העובדה שמצאנו ג'וק בבית והשתמשנו בתרסיס כדי לחסל אותו – לא אומרת שהוא לא הספיק להקים שושלת חדשה בבית, שעוד תפתיע אותנו בהמשך.

כלים

זו בדיוק הסיבה לכך שאנחנו זקוקים להדברה מקצועית, שתבטיח לנו ראש שקט לאורך זמן. אם כן, אילו הדברות שונות עומדות לרשותכם ומה תשיגו מכל שיטה?

סוגי הדברות

חומרים שונים יכולים לשמש מדבירים במשימה שלהם לנקות את הבית מפני מזיקים שונים, כמו נמלים, מקקים, פרעושים או אפילו טרמיטים. למשל, חומרי הדברה כימית יפעלו לאורך זמן ויפגעו בסוגים שונים של חרקים. חומרי הדברה אורגנית ירחיקו או ישמידו את המזיקים באמצעות חומרים טבעיים יותר. אחת השיטות המתפתחות ביותר היא השיטה של הדברה ביולוגית, שמאפשרת למדביר לשלוט במזיק טוב יותר מבלי לפגוע בסביבה או בבני האדם החיים בבית או בסביבה, מה שמסביר אולי מדוע זוהי השיטה שבה פועלים לרוב לצרכי חקלאות. אפשרויות נוספות שעומדות לרשות המדבירים המקצועיים הן אפשרויות של הדברה אלקטרונית – שיטה חדשה שמרחיקה מזיקים במקום להדביר אותם, והדברה ירוקה – שאיננה מזהמת או מסבה כל נזק לבני אדם, והיא בעיקר ידידותית מאוד לסביבה, מה שמסביר מדוע היא פופולארית מאוד בכל הקשור להדברה ביתית.

לפני שמזמינים מדביר...

רגע לפני שאתם קוראים לחברה הדברה שתגיע לטפל בבעיית המזיקים שלכם, חשוב שתבדקו באילו חומרים היא משתמשת. הדברות אשר מתבצעות בחומרים שאינם טבעיים או ידידותיים לסביבה, יובילו לנזק רב גם לבריאות שלכם. ברוב המקרים החומרים הללו מיועדים לפעול על יונקים, חרקים ומזיקים למיניהם, אבל הם עשויים להשפיע, למשל, על חיית המחמד שלכם. כבר שמענו בעבר על מקרים קשים שבהם חשיפה של חומרי הדברה הובילה לפגיעה קשה בבני אדם. לכן ערכו מחקר, וודאו שאתם בוחרים בחברה אמינה ומקצועית שמשתמשת בחומרים בטוחים יותר. אין סיבה שתמשיכו לחיות עם אורחים בלתי קרואים, אבל גם אין סיבה שתסכנו את בריאותכם או את בריאותם של בני הבית (או של חיות המחמד שלכם), בטח כשאתם יכולים לצמצם נזקים ולבחור בחברת הדברות מקצועית ואמינה שדואגת להשתמש רק בחומרי ההדברה הבטוחים ביותר שיש.

מאמר נכתב יל ידי אוניקס הדברת טרמיטים