יקב הבוטיק עין נשוט ברמת הגולן משיק יינות חדשים עם סיורי יין, גבינות ותרבות וסדנאות בציר. היקב ממוקם בבונקר סורי נטוש שמעניק תנאים אופטימליים לייצור היין בלב כפר תלמודי משוחזר ולצידו מסעדה

כלים
יקב הבוטיק עין נשוט, הממוקם בבונקר סורי נטוש בחוות בל עפרי ברמת הגולן, משיק סדרת יינות פטיט וורדו מבציר 2013
יקב הבוטיק עין נשוט, הממוקם בבונקר סורי נטוש בחוות בל עפרי ברמת הגולן, משיק סדרת יינות פטיט וורדו מבציר 2013

יקב הבוטיק עין נשוט, הממוקם בבונקר סורי נטוש בחוות בל עפרי ברמת הגולן, משיק סדרת יינות פטיט וורדו מבציר 2013. לכבוד ההשקה נערכים במתחם לכל אורך חופשת הקיץ סיורי טעימות של יינות וגבינות ותרבות וסדנאות בציר לכל המשפחה שמאפשרים להכיר מקרוב את עולם ייצור היין והתירוש בתקופת התלמוד וכיום.

יקב עין נשוט נקרא על שם הכפר היהודי מתקופת התלמוד נמצא בקדמת צבי שבמרכז רמת הגולן, לא רחוק מקצרין. כמו הרבה יהודים שחיו באותה תקופה, גם בכפר הקדום הכינו הרבה יין ושמן זית, ושמם בנושא יצא למרחוק בכל האימפריה הרומית. הענבים באים מכרמים שבבעלות המשפחה ומטופלים על ידי היינן עצמו שהוא כורם יותר משלושים שנה, והם הנמצאים בטרוואר שונה הכולל סוג אדמה, אקלים, גבהים ומסלע שונים בצפון רמת הגולן. היינות של יקב עין נשוט כולם זניים ומכרם יחידני. היינות של יקב עין נשוט אינם מכילים סולפיט או חומר משמר אחר, ביקב לא מבצעים תיקוני חומצה והיין אינו מסונן.

בחווה הייחודית, אשר הוקמה בעבודה עצמית בעזרת חומרים ממוחזרים ואבן בזלתית, נערכים סיורים מודרכים לכל אורך השנה שעוברים בין כרמים עתיקים ובוסתנים ובגן הפסלים, בשילוב טעימות יין וגבינות. בסדנאות הילדים, המשתתפים מתנסים בהכנת יין על כל השלבים החל מבציר הענבים בכרם של ענבי שירז ועד לדריכת הענבים בגת בעזרת הרגליים, בדיוק כמו פעם. בתום התהליך נאספים כולם לשתיית יין התירוש שהוכן זה עתה. בסדנה לאפיית לחם המשתתפים לומדים את כל רזי הכנת הקמח מאלומות חיטים ואופים בתנור חומר משוחזר לחם איכרים מעוטר בעשבי תיבול שלוקטו בגינת הירק.

במתחם מסעדה יחודית שנבנתה סביב עצי ענק וניתן להזמין בה ארוחות דגים, גבינות או טבעוניות.

הסדנאות מתקיימות בכל ימי השבוע בחודש אוגוסט (בשבתות נערכים רק הסיורים למבוגרים) בשעות 9:00-19:00 .

ההשתתפות בתאום מראש בטל: 052-8805026

המחיר: 35 שקל למבוגרים לסיור וטעימות יינות וגבינות ו-30 שקל לילד לסדנה.

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים