יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, נפגש הבוקר (ד', 27 ביולי) בירושלים עם משלחת של מנהיגים נוצרים אפריקאים. הפסטור הדרום אפריקאית, לינדה גובודו, מייסדת קרן 'עורי אפריקה' והפסטור הניגרי אולוסגון אולניפקון, מייסד המכון לפיתוח מנהיגות נוצרית, שניהם מנהיגים בארגון הנוצרי הכלל אפריקאי AFRICA STANDS WITH ISRAEL, הגיעו ארצה על מנת להגיש לשרנסקי הוקרה בשם מיליוני נוצרים אוהבי ישראל ברחבי אַפְרִיקָה

כלים
יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי בפגישה עם הפסטור הדרום אפריקאית לינדה גובודו והפסטור הניגרי אולוסגון אולניפקון בלשכתו בירושלים. צילום: אבי מאיר, עבור הסוכנות היהודית.
יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי בפגישה עם הפסטור הדרום אפריקאית לינדה גובודו והפסטור הניגרי אולוסגון אולניפקון בלשכתו בירושלים. צילום: אבי מאיר, עבור הסוכנות היהודית.

הם לוו על ידי ריבה פורמן, סגנית נשיא הפדרציה הציונית של דרום אפריקה, ואביעד סלע, ​​ראש משלחת הסוכנות היהודית בדרום אפריקה ומנהל המרכז הישראלי.

הפסטור לינדה גובודו אמרה: "כפי שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאחרונה, ישראל חוזרת לאפריקה ואפריקה חוזרת לישראל. בשנת 2014, ארגנו את העצרת הגדולה בעולם לתמיכה בישראל במהלך המלחמה עם החמאס. זו הייתה העצרת הפרו-ישראלית הגדולה ביותר שהתקיימה אי פעם באפריקה. אנו רוצים שתדעו שישנם מיליוני אנשים באפריקה שאוהבים את ישראל, תומכים בה ומתפללים עבורה".

הפסטור אולוסגון אולניפקון אמר: "אנו מאמינים כי העתיד של אפריקה תלוי בקשר שלנו לישראל. יש לנו הרבה מה ללמוד מהעם הישראלי ואנו מאמינים שיש לנו הרבה מה להציע בתמורה. אנו מצפים לשוב לישראל ביחד עם עשרות מנהיגים מרחבי אפריקה לפסגת מנהיגות אפריקה השלישית שתיערך בירושלים בשנת 2017."

היו"ר נתן שרנסקי נזכר בפגישתו עם נלסון מנדלה בשנת 1990 ובעת שירותו כמשקיף בבחירות הדמוקרטיות הראשונות בדרום אפריקה ב -1994 ואמר: "העובדה שאתם, מנהיגים רוחניים באפריקה, הגעתם לירושלים עם מחוות השלום הזאת הינה מרגשת מאוד. אנחנו צריכים להקדיש תשומת לב רבה יותר לקולות המגיעים מאפריקה ומעוררים השראה".

שרנסקי דיווח על פעילות הסוכנות היהודית באפריקה, הכוללת מרכזי התנדבות של פרויקט 'תן' באתיופיה ובגאנה והודיע ל​​אורחיו כי מרכז שלישי יפתח בהמשך השנה בדרבן שבדרום אפריקה. בסוף הפגישה, הוזמן שרנסקי על ידי אורחיו להשתתף בשנה הבאה בפסגת מנהיגות אפריקה השלישית בירושלים.