הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות, או בקיצור הפרעת קשב (המוכרת כ-ADHD, Attention Deficit Hyperactivity Disorder), היא הפרעה נוירו-התפתחותית שתסמיני הליבה שלה הם: קשיי קשב וקשיי ריכוז, היפראקטיביות (פעלתנות יתר) ואימפולסיביות. עם זאת, לא כל התסמינים חייבים להופיע כדי לענות על הקריטריונים של אבחנת הפרעת קשב, שהינה שכיחה וקיימת בקרב כ-5%-10% מהאוכלוסייה, בכל שכבות הגיל. הפרעת קשב יכולה לבוא לידי ביטוי בכל תחומי החיים ועלולה להפריע בלמידה, בעבודה, ביחסים בין-אישיים ובפעילויות הטיפול העצמי.

כלים
ליאור בראון, מומחית לאימוני כושר עם תוצאות, לנשים בלבד
ליאור בראון, מומחית לאימוני כושר עם תוצאות, לנשים בלבד

יש לילד שלכם הפרעת קשב ואתם לא יודעים איך להתמודד? תסתכלו עליי! כילדה, סבלתי מהתקפי זעם בהם הייתי זורקת חפצים, שוברת דברים, כועסת וגם מקללת. לא ידעתי איך להתמודד עם כמות המרץ המשוגעת שהייתה בתוכי, אפילו לא הייתי מודעת לקיומה, הייתי חסרת מנוחה. לא בכדי, השיעור היחיד בבית ספר שאהבתי והשתתפתי בו היה שיעור ספורט, אהבתי שהייתה לי דרך להוציא את המרץ, שנאתי לשבת - זה היה מכניס אותי לדיכאון, אך בזכות המסגרת הספורטיבית שהייתי בה וההבנה שספורט מקל עלי, הוצאתי תעודת בגרות.

עד היום, בזכות הספורט אני קמה בבוקר ומתנהלת מול רמת האימפולסיביות העצומה שקיימת בי. הפסיכיאטר אמר שאני מקרה חריף (הגרוע ביותר שראה) וזקוקה ל54 מ"ג של קונצרטה. הוא אמר את זה, אבל אני אומרת, לפני הכדורים, שיש להם השפעה ותופעות לוואי מאוד מאוד קשות - נסו פעילות גופנית. פעילות גופנית תורמת להגברת זרימת הדם אל המוח, מביאה לשחרור חומרים מסוגים שונים, היא פועלת על נוירונים במערכת העצבים המרכזית וההיקפית ואף תורם להישרדות הנוירונים הקיימים המסייעים לגדילה של נוירונים חדשים ושל סינפסות במוח, שמופרשים מסייעים לשמור על מוח פעיל ויעיל!

בהיבט הנפשי, פעילות גופנית מעלה את רמות הדופאמין, המווסת את התחושות שלנו לגבי הרגשת ערך עצמי, מוטיבציה ואת רמות הריכוז שלנו, בנוסף הגוף מפריש גם הורמונים "משמחים" כמו סרטונין ואנדרופינים. מ-ADHD אי אפשר להיפטר, צריך ללמוד לחיות ולהתמודד עם זה. מסגרת ספורטיבית מסייעת לילד ללמוד להתמיד בפעילות, מעניקה לו תחושות של הישג, שיפור בדימוי העצמי, הזדמנות ליצירת קשרים חברתיים וכמובן מקום להוציא בו את כל האגרסיות והכעסים. ולכם, הורים יקרים, אתן טיפ קטן אך גדול: הכי חשוב, תתמכו בילד, כי הוא זקוק לזה, תחבקו אותו, תהיו קשובים, זה לא פשוט אך תיעזרו באנשי מקצוע כדי שתוכלו לתמוך בילד - יהיה לכם ולו קל יותר.

-הכותבת היא מאמנת הכושר לנשים, ליאור בראון, בעלת "פיניקס", סטודיו לכושר עם תוצאות המושתת על פי שיטה ייחודית לירידה באחוזי שומן, מיצוק ועיצוב הגוף, שיקום וחיזוק שרירים לסובלות מבעיות גב, כתפיים וברכיים. ליאור בראון היא מומחית לאימוני כושר עם תוצאות והיא פועלת לפי תכנית אימונים חודשית לכל מתאמנת, בהתאם למטרה, מצב גופני ובריאותי. האימונים הינם אישיים, זוגיים ובקבוצות קטנות. לפרטים ותיאום מועד לאימון: 054-5907748

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS

עדכונים אחרונים