המוסד הקולינארי המוביל בתחום האוכל הגיאורגי בישראל, מסעדת פטרה, אשר בבעלות המסעדנים רפי בן משה וסימו בן חובל, מציעה לכבוד החג הלבן שניים משלל המתכונים המסורתיים מתוך הספר הסודי.

כלים
הבליני של מסעדת פטרה (צילום: אבי רוקח)
הבליני של מסעדת פטרה (צילום: אבי רוקח)

בפטרה הממוקמת על הקו הראשון בחוף הקשתות בעיר הנמל, כל המנות מיוצרות על ידי טבחים המתמחים באוכל הגיאורגי כאשר הבצקים מיוצרים במקום ונאפים בתוך תנור אבן כנהוג בגיאורגיה, התבשילים והמילויים מקורם במתכונים עתיקים והטריות מורגשת בכל מנה ומנה.

צ'יבורקי חלבי

המצרכים (להכנת הבצק):

1 ביצה

1 שמנת חמוצה

1 כפית מלח

1/2 כפית אבקת אפיה

1.5 כף שמן סויה

700 גר' קמח

למילוי:

3 ביצים קשות

1 צרור של שמיר

1/2 צרור פטרוזיליה

1 קוביית גבינה בולגרית

250 גר' מוצרלה מגורדת

אופן ההכנה:

מערבבים את כל המרכיבים של הבצק עד לקבלת גוש אחיד וקשה. מערבבים בקערה גדולה את כל המרכיבים של המילוי. חותכים את הבצק לעיגולים בינוניים, מניחים באמצע כל כיסון מן המילוי ומטגנים בשמן עמוק.

בליני במילוי גבינת חמד

המצרכים:

6 ביצים

2 כוסות קמח לבן (מנופה)

4 כוסות מים

קורט מלח

גבינת חמד

חמאה רכה

אופן ההכנה:

טורפים את הביצים עם המלח, להנמיך מהירות ולהוסיף את הקמח והמים בהדרגה, עד לקבלת בלילה חלקה. לחמם מחבת ולשמן בעזרת נייר סופג (אפשר גם עם צמר גפן). לצקת למחבת בלילה שתכסה את כל תחתית המחבת בשכבה דקה וללא חורים. לטגן כדקה ולהניח על מגבת לחה את החביתיות זו לצד זו (על הצד הלא מטוגן). להכנת המילוי יש לערבב את גבינת החמד עם החמאה (עפ"י טעם), למלא את החביתיות כך שהצד המטוגן כלפי למעלה, לגלגל פעם אחת ולקפל מהצדדים (כדי שהמילוי לא ייצא החוצה). לחמם שמן במחבת ולטגן את החביתיות הממולאות מכל הצדדים עד שיקבלו צבע חום זהוב. מומלץ להגיש עם סלט ירקות גרוזיני.

כתובת: רחוב מפקורה 1, אשדוד. טל': 08-8651610

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים