‏ התנועה לאיכות השלטון פנתה לרשות המיסים בקריאה לבדוק האם הכספים שקיבל ראש הממשלה נתניהו מאיש העסקים ארנו מימרן דווחו והאם שולמו המיסים בגינם כדין

נוכח פרסומים כי איש העסקים ארנו מימרן, המואשם בצרפת בהונאת ענק, סיפר במסגרת עדות בבית משפט בפריז כי העביר לראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, כמיליון אירו עבור מימון מערכת בחירות, פנתה התנועה לאיכות השלטון למשה אשר, מנהל רשות המיסים, בבקשה לבדוק האם הכספים שקיבל נתניהו דווחו והאם שולמו מיסים בגינם כדין.

בעקבות הפרסומים כי איש העסקים הצרפתי ארנו מימרן המואשם בהונאה, יצאה מטעמו של ראש הממשלה הכחשה גורפת כלפי דבריו של מר מימרן, ואילו היום פורסמה תגובה מלשכת ראש הממשלה, כדלקמן: "מר נתניהו לא קיבל כל תרומה אסורה ממימרן. כל טענה אחרת היא שקר. מימרן תרם לפעילות ציבורית של נתניהו בתחילת שנות ה-2000, כשמר נתניהו היה אזרח פרטי ולא מילא כל תפקיד פוליטי".

אמש פורסם, כי היועץ המשפטי לממשלה, הורה לבדוק את החשדות כנגד נתניהו, אשר על פי הפרסומים מתמקדים בקבלת תרומה אסורה. התנועה לאיכות השלטון מניחה כי היועץ המשפטי לממשלה יבחן בנוסף לחשדות בדבר קבלת תרומה אסורה, בניגוד לדיני מימון בחירות, הן את ההיבט של קבלת מתנה על ידי עובד ציבור בניגוד לחוק שירות הציבור (מתנות) תש"ם – 1979.

נוכח טענת מר נתניהו, כי הכספים נתקבלו על ידו כאיש פרטי, ביקשה התנועה מרשות המיסים, קיום בדיקת הרשות במישור נוסף – והוא היבט דיני המיסוי - האם ההכנסה/תרומה דווחה והאם שולמו מיסים בגינה כדין, זאת לאור חשיבות אכיפת דיני המיסים והאינטרסים הציבוריים, הכרוכים בהם, הן ההגנה על קופת הציבור והן קידום שלטון החוק והשוויון בפני החוק.