ח"כ מיכל רוזין (מרצ) תשתתף הערב בהפגנה נגד מעבר "מצעד הדגלים" ברובע המוסלמי בירושלים: "מאחורי השם התמים "מצעד הדגלים" מסתתר מפגן כוח אלים וגזעני בחסות עיריית ירושלים ומשרד החינוך. "

ח"כ מיכל רוזין (מרצ)
ח"כ מיכל רוזין (מרצ)

רוזין הוסיפה כי "צר לי שאף לא אחת מרשויות השלטון מצאה לנכון לשנות לחלוטין את תוואי המצעד, כך שהצועדים כלל לא יעברו ברובע המוסלמי, בייחוד לאור החפיפה לערב הרמדאן."

לדבריה "אין ספק כי סגירת החנויות וכליאת התושבים רומסות את זכויותיהם יותר מאי פעם, תוך התעלמות מוחלטת מרגשות הציבור ומהתקופה המתוחה והקשה בירושלים. בסוף הציבור הוא זה שישלם את המחיר של מפגן כוח שמנצל את יום ירושלים להזכיר למיעוטים שאנחנו "אדוני הארץ". אגיע הערב לעמוד אל מול הגזענות ולקרוא בעד ירושלים סובלנית ומכילה ונגד האלימות, הגזענות והתססת השטח"

ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) הוסיף: "יום ירושלים הוא יום חגו של הכיבוש. לא את "אחדות ירושלים" חוגגים הרוקדים עם הדגלים אלא את 49 שנות הכיבוש, 49 שנות הדיכוי, בירושלים ומחוצה לה. העיסוק באותה אחדות מזויפת, הפך למכבסה להלבנת הכיבוש, למתן הצדקה לשנאה וללאומנות. כך היום וכך יהיה לצערי לכל אורך השנה הקרובה, שנת ה-50 לכיבוש. לרוקדים עם הדגלים לא באמת איכפת מירושלים, מהעוני, מההזנחה, מהפשיעה, כל מה שהם רוצים זה להתגרות, לשלוח אצבע משולשת לתושביה הערבים של העיר. יש הרבה אנשים, יהודים וערבים שירושלים יקרה להם ואני ביניהם, בעבורנו היום הזה הוא יום עצוב, כי "יום ירושלים" איננו יום חגה של ירושלים, כי אם יום חגם של מחריביה".