פסטיבלימוד רביעי בסדרה, בנושא "סור מרע ועשה טוב", התקיים ביום שישי האחרון באשכול הפיס משגב, בהשתתפות עשרות תושבים ממשגב ומכרמיאל. הארוע נערך בהתנדבות מלאה בידי צוות חברות וחברים ממשגב ומכרמיאל

כלים
 פסטיבלימוד במשגב
פסטיבלימוד במשגב

רון שני, ראש המועצה, פתח את האירוע בברכה חמה למשתתפים ולמארגנים. רון דיבר על תחילת תוכנית "גוונים במשגב" שבאה להעלות שאלות בנושא יהדות, תרבות ונוהג, והזמין את המעוניינים להצטרף לקטעי שיתוף הציבור בתוכנית.

אליעזר יערי פתח את המושב הראשון של הלימוד, בהרצאה מרתקת על סיפורו האישי ועל מפגשים מרגשים עם שכניו מצור באהר שליד ירושלים.

בהמשך נפתחו מספר קבוצות לימוד מרתקות שעסקו, בין השאר, ב"תג מאיר" עם גדי גבריהו, סוגית הטוב והרע בנצרות וביהדות עם הארכיבישוף אליאס שאקור מאעבלין וניר אשכול תושב יובלים, סיפור היישוב היהודי העתיק יודפת עם סיגלית אור תושבת שורשים, ועוד מפגשים מרתקים עם מנהיגים מהחברה הישראלית.

את האירוע נעלו נגנים וחברים ממשגב עם ג׳ורג׳ סמעאן מג'יש, בקבלת שבת מוזיקלית גלילית ושמחה.

משתתפי האירוע יצאו נפעמים מהמפגשים השונים. "המפגש עם גדי גבריהו יוזם "תג מאיר" היה מאלף. חשוב לחשוף קהלים נוספים לפעילות המבורכת הזו", אמרה אחת המשתתפות.

משתתף אחר שנכח בלימוד עם הארכיבישוף אליאס שאקור מאעיבלין אמר "הקשר בין יהודים לנוצרים ומוסלמים הינו חשוב ביותר, במיוחד בימים אלו. מוטל עלינו לפעול למען קיום חיים זה לצד זה ובשיתוף על מנת לקדם מטרות משמעותיות חשובות והבשורה בהחלט יכולה לצאת ממשגב".

דובי אביגור, המנהל קבלות שבת קהילתיות במשגב ומחוצה לה ומיוזמי פסטיבלימוד ומנהלו מסר כי "המעבר מכרמיאל למשגב חיזק את הפסטיבלימוד, העשיר אותו והנגיש אותו לאנשי משגב. שיתוף הפעולה עם מחלקת התרבות במרכז הקהילתי, שלומית דגן, היה מוצלח והעשיר את הפסטיבלימוד בכוחות חדשים וזוויות ראייה נוספות על הנושא. אני מתחייב לדאוג שרעיון הפסטיבלימוד ליהדות ולחברה צודקת יגדל ויתעצם".

בברכה

נירית סגל

דוברת וממונה על פניות ציבור, מוא"ז משגב

04-9902030

04-9902024

nirits@misgav.org.il