המועמד לראשות העיר כרמיאל ויו"ר סיעת רק במועצת העיר משה קונינסקי: "כ- 1,500 תושבים עוזבים את העיר מדי שנה, רובם צעירים. אם לא נדע לשמר את התושבים, התפתחות העיר מטלת בספק. התכנית שפיתחתי מתווה את הדרך, העקרונית והמעשית, לשמירה ואף להשבתם של התושבים שעזבו, חזרה לכרמיאל"

כלים
קונינסקי עם חיים שוקרוני ראש מטה הצעירים. צילום - יח"צ
קונינסקי עם חיים שוקרוני ראש מטה הצעירים. צילום - יח"צ

 

חוסנה של עיר נמדד בעיקר בהון האנושי שלה! כאשר בעיר ישנה אוכלוסייה צעירה וחזקה, העיר יכולה להתפתח, אולם כאשר הצעירים עוזבים, העיר יכולה גם לגווע ולדעוך. את תופעת ההגירה השלילית של תושבי העיר רוצה יו"ר סיעת רק במועצת העיר והמועמד לראשות העיר משה קונינסקי לצמצם. לשם כך, הגה תכנית המאפשרת לתעדף את תושבי כרמיאל על מנת לשפר את איכות חייהם ובמקביל, יזם תכנית נוספת המתמקדת בהחזרת תושבים עוזבים ועידוד צעירים להישאר.

השארת התושבים בעיר ושיפור איכות חייהם הן מטרות חשובות של קונינסקי שאומר, "ישנה חשיבות רבה לשיפור חייהם של התושבים למען עתיד העיר. לכן הגיתי תכנית לתעדוף תושבי העיר. התוכנית כוללת חניה חינם לתושבי העיר; מגורי סטודנטים מותאמים; בניית דירות למשפחות צעירות שמכירתן תהיה בעדיפות לתושבים; הענקת מלגות סטודנטים לבני/ות כרמיאל; נתינת עדיפות ברכש ציבורי לעסקים מקומיים; עדיפות לתושבים במשרות ציבוריות; הטבות נוספות לגמלאים; הקצאת שטחים לבנייה עצמית לתושבים; עלות שכירות סמלית בפארק המדע ועוד".

האוכלוסייה הצעירה (21-35) היא משמעותית ביותר כרמיאל. "מעבר לדברים ברורים כמו נגישות, ומקומות בילוי אשר חשובים לאוכלוסייה זו", אמר קונינסקי, "חשוב מאוד לקדם מספר נושאים ייעודיים, שמטרתם היא חד משמעית - לעודד את הצעירים ולאפשר להם איכות חיים בעיר וכך להתמודד עם הגירה שלילית. לדוגמה: יצירת מקומות תעסוקה חדשים ומגוונים; הקלות בארנונה לעסקים של בני כרמיאל; הטבות נוספות בארנונה לתושבים חוזרים; הקמת וועדה עירונית שתתמקד בנושא תוך הפניית משאבים למנהל הצעירים; הקמת מערך עירוני שיתמקד בקליטה חוזרת ומניעת עזיבה של בני העיר".

"חייבים לתת את הדעת לנושא תעדוף התושבים, עידוד הצעירים והמלחמה בהגירה השלילית עכשיו לפני שיהיה מאוחר מידי! לא סתם אני מתייחס במפורט לנושא ומשקיע בבניית תכנית פעולה. אני מאמין שעתיד העיר תלוי בכך" סיכם קונינסקי את דבריו בפני פעילי המטה וציין, "אפעל בכל המרץ בכדי להוציא את התוכנית אל הפועל".