ברוכים הבאים ל"הגדת השבט" – שבוע וחצי של חוויות, טיולים, הרפתקאות, הצגות, יצירה, בנייה, מחנאות, בישול ולימודים עם הטבע והסביבה ברוח ההגדה של פסח, וכל זה ב-1,250 שקלים.

כלים

הגן הסולארי – מרכז ההדרכה לאיכות הסביבה בבנימינה – יקיים בפסח קייטנה סביבתית לילדים בכיתות א'-ה'. תשעה ימים של כיף חווייתי אדיר במסגרת תוכנית קונצפטואלית שלוקחת את סיפור יציאת מצרים לכל מקום אפשרי – כולל "חציית ים סוף" בנחל תנינים, בניית פירמידות ולינת לילה במחצבת בנימינה.

גילאים: עולים לב' עד לעולים ל-ו'.

ימים ושעות: מה-13 עד ה-21 לאפריל,מ-8:00 עד 13:30 או 16:00 לפי בחירה.

המחיר: 1,250 שקלים. כולל ארוחות צמחוניות ובריאותיות.

תוכנית "הגדת השבט":

בקייטנת "הגדת השבט" הילדים חווים את סיפור יציאת מצרים, היציאה מהעבדות לחירות והנדודים באופן חווייתי. הילדים יתחלקו ל"שבטים" ויקבלו תפקידים במסגרת ה"שבט" כמו "בנאי", "כרוז", "רופא", "סייר" וכו'. שני ימי השיא בקייטנה יהיו אירוע "חציית ים סוף" שבו הילדים יחצו את נחל תנינים, ואירוע "יציאת מצרים" שבו הילדים יקיימו סיור סביבתי במחצבת בנימינה ובסיומו יישארו לישון בתנאי קמפינג במחצבה.

בין השאר, הילדים בקייטנה יבנו פירמידות מטיט וחומרים טבעיים; יבנו מרכבות; יעברו סדנאות מחנאות; יבשלו בישול טבעי ויאפו פיתות עיראקיות ומצות בטאבון אדמה; יכינו הצגה על יציאת מצרים בראייה סביבתית, ויבנו את התפאורה והתלבושות מחומרים ממוחזרים; יבצעו "חפש את המטמון" סביבתי; יעברו שיעורי יוגה, לימודי מדע חווייתיים, יקיימו תחרויות ספורטיביות של הישרדות בטבע, ועוד ועוד.

"כמו כל פעילויות הגן הסולארי, הקייטנות שלנו מלמדות על איכות סביבה וקיימות באמצעות למידה חווייתית, התנסויות, עשייה וכיף-חיים", אומר מייסד ומנהל הגן הסולארי, יניב פילדסט, "קייטנת 'הגדת השבט' תיקח את הילדים לסיפור ההגדה דרך חוויה שבטית, רב-גילאית, של עשייה תוך שיתוף פעולה, מהעבדות של הישיבה מול המסך המהבהב לחירות של עשייה חברתית משותפת בחיק הטבע. אני מחכה לקייטנה בכיליון עיניים".