גרינפיס לשר האנרגיה: אל תמרח את סגירת התחנה הפחמית בחדרה פעילי גרינפיס ציירו הבוקר בפחם את השר שטייניץ בכניסה למשרד האנרגיה בירושלים.  גרינפיס: שטייניץ מסנדל את הסגירה בתנאים שיעכבו את המהלך שנים - למרות שניתן להקדים את ההשבתה ולהציל חיי אדם.

כלים
צילום: גרינפיס
צילום: גרינפיס

פעילי גרינפיס ציירו הבוקר בפחם את שר האנרגיה שטייניץ בכניסה למשרד האנרגיה בירושלים. זאת בקריאה לשר האנרגיה: "אל תמרח את סגירת התחנה הפחמית בחדרה".

זאת במיצג מחאה לקראת הגשת ההצעה של שר האנרגיה לסגירת התחנה הפחמית להחלטת ממשלה. לאחר מכן עלו פעילים ללשכת השר למסור לשר את דיוקנו מפחם. גרינפיס קראו לשר שטייניץ להתחייב במפורש בהצעה לסגירה מדורגת של התחנה הפחמית בחדרה.

ד"ר יונתן אייקנבאום, מנהל הקמפיינים של גרינפיס: "בועת הפחם לא נשארת בחדרה ומתפזרת עם הרוח דרומה ומזרחה, מקצרת את חייהם של מאות בני-אדם בדרך ואחראית לאובדן עשרות אלפי ימי עבודה בשנה. כל עיכוב בסגירת המפגע הלאומי יגבה תג המחיר קטלני וככל ששר האנרגיה יקדים את סגירתו יוצלו חיי אדם. התנאים שהציב השר שטייניץ מטילים מוקשים רבים בדרך לסגירת המפגע המזהם, בהם מכשולים רגולטורים וטכניים, תלות באינטרסים של ברוני הגז והתנגשות עם מונופול חברת החשמל".

בגרינפיס קוראים לשר האנרגיה להבטיח השבתה מדורגת של היחידות הפחמיות תוך שנתיים ולסגור את היתר לפני 2022. ד"ר אייקנבאום ציינו כי אל לשר האנרגיה לסנדל את הסגירה בהקמת תחנות גזיות שככל הנראה אנחנו כלל לא צריכים לפני 2029. במקום זאת, הם קוראים לו לממש את הפוטנציאל העצום של ישראל באנרגיה סולארית ואת הפרויקטים לאנרגיות מתחדשות שכבר יצאו לדרך.

בהתאם להסכם ההבנות בין משרד האנרגיה למשרד להגנת הסביבה עד סוף מרץ אמור השר שטייניץ להגיש את ההצעה.