ח"כ ברושי נגד קריאות מואזין. המטה למאבק בגזענות: "הסובלנות של ברושי מסתיימת כשמדובר במוסלמים". במהלך הדיון הבוקר בוועדת החינוך, בנושא העסקת מורים באמצעות גופים מתווכים, ובתגובה לבקשת יו״ר הוועדה, ח״כ יעקב מרגי, מאחת הדוברות בדיון להנמיך את קולה - אמר ח״כ איתן ברושי ליו״ר הוועדה: ״מזל שאין לך מואזין ליד הבית״.

ח״כ יוסף ג׳בארין שנכח בדיון מחה על ההתבטאות של ברושי וביקש כי יו״ר הוועדה יגנה אותה. ח״כ מרגי אמר בתגובה כי הוא אישית נהנה לשמוע את הקול הערב של המואזין. ח״כ ג׳בארין הוסיף בהמשך כי הוא מעלה היום במליאת הכנסת הצעת חוק יסוד לשוויון זכויות האזרחים הערבים וכי הוא מקווה שח״כ ברושי יתמוך בהצעה.

בתשובה אמר ח״כ ברושי כי ״שוויון זה גם לשמור על מנוחת השכנים״. ח״כ ג׳בארין אמר שהוא מקווה שח״כ ברושי אינו מייצג את העמדות של המחנה הציוני.

עו״ד נדאל עותמאן, מנהל המטה למאבק בגזענות בתגובה להתבטאותו של ח״כ איתן ברושי על המואזין: ״הסובלנות של ח״כ ברושי ככל הנראה מסתיימת כשמדובר במוסלמים. קולות המואזין הינם חלק מהאזור ותרבותו, תרבות שככל הנראה לא ממש מוצאת חן בעיניו. לצערי הרב הכנסת ממשיכה להוות במה לגזענות והתלהמות."

"התבטאויות של חברי כנסת ומנהיגים פוליטיים ודתיים יש להן השפעה רבה על הציבור ואנחנו רואים איך הציבור מגיב כלפי ערבים או בדואים שבסך הכל רוצים לקנות דירה כמו כולם. טוב עשה יו״ר ועדת החינוך ח״כ מרגי כשהעמיד אותו במקומו. הוסיף עותמאן