הבוקר, ג' (28/11/17), בדיון סביב פתיחת אזורי רישום ומימון הסעות בועדת החינוך בכנסת, דיון שנקבע בעקבות המאבק שפתח אורן עוזרד, סגן ראש המועצה האזורית חוף הכרמל ומחזיק תיק החינוך במועצה, כדי לקבל ממשרד החינוך את מלוא תקציבי הסעות התלמידים ובכך לאפשר לתלמידים גמישות בבחירת בתי הספר התיכוניים בהם הם ילמדו. עוזרד פנה הן ליו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי והן לשר החינוך ובעקבות פניותיו זומן דיון מיוחד בנושא, שהתקיים הבוקר בכנסת בירושלים.

כלים
אורן עוזרד בדיון פתיחת אזורי רישום ומימון הסעות בועדת החינול בכנסת(צילום: תני גולדשטיין)
אורן עוזרד בדיון פתיחת אזורי רישום ומימון הסעות בועדת החינול בכנסת(צילום: תני גולדשטיין)

לדברי אורן עוזרד בדיון: "בא תלמיד ואומר אני רוצה ללכת לבית הספר שאני לא מיועד אליו מסיבה חברתית או פדגוגית ומקבל אישור ללמוד שם,  משרד החינוך לוקח ממני את המימון להסעה שלו. זה כסף שהוקצה ומגיע לי וזה מאות תלמידים. למה? הילד ממילא מוסע. אז למה לא לממן? מימון ההסעות יאפשר לתלמידים לבחור בתי ספר וללמוד מחוץ לאזור הרישום שלהם."

לדברי יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי: "אם ההסעות הן באמת כלי לעזור לתלמידים ולפתוח את המערכת, משרד החינוך באמת צריך לתת למועצה את הכלים לאפשר לתלמידים ללמוד היכן שטוב להם ולמערכת. אין סיבה שההסעות יהיו הדבר שחונק את המערכת."

עוזרד המשיך והסביר כי: "אני רוצה לאפשר לתלמידים ללמוד היכן שמתאים להם פדגוגית, וסוגיית המימון לא מאפשרת לי."

בתגובה השיב ח"כ מרגי: "צריך לבדוק כל מועצה לגופה ולהיזהר שפתיחת אזורי הרישום לא תהפוך לכאוס, וגם לא תביא להסללה של תלמידים מסויימים  לבתי ספר מסויימים. אבל אחרי שבודקים אני בעד הכלל שתלמיד ילמד כמו שכתוב 'היכן שחפץ ליבו'".