נשיא המדינה למפכ"ל הנכנס: "אתה עומד מהיום בראש אחת המערכות החשובות ביותר לציבור בישראל, אזרחי ישראל אשר יודעים כי 'לא ינום ולא ישן שומר ישראל', חייבים למשטרה רבות"

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נפגש היום, יום חמישי, כ"א כסלו, 3 בדצמבר, עם רב ניצב רוני אלשיך, עם כניסתו לתפקיד מפכ״ל המשטרה.

נשיא המדינה פתח את דבריו בהוקרת תודה למשטרת ישראל ולשוטריה, המבצעים את תפקידם החשוב בשמירה על ביטחון אזרחי ישראל תוך שליחות ומסירות לאורך כל השנה ובמיוחד כעת לנוכח גל הטרור הנוכחי, ואמר: " תענוג גדול לומר לך, מכובדי המפכ"ל, כי אתה עומד מהיום בראש אחת המערכות החשובות ביותר לציבור בישראל, האזרחים אשר יודעים כי 'לא ינום ולא ישן שומר ישראל', חייבים למשטרה רבות."

הנשיא התייחס לאתגרים עמם מתמודדת המשטרה, וציין כי בימים אלו מתמודדת המשטרה עם פרשיות שונות הדורשות טיפול מעמיק והתייחסות, אך ביקש להדגיש כי לצד הטיפול הנדרש יש לזכור כי פעילות המשטרה השוטפת נמשכת כל העת על מנת לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל, על החוק והסדר.

"המשטרה בישראל היא משטרה מצוינת," הוסיף הנשיא ואמר, "זוהי משטרה בלתי מתפשרת ובלתי תלויה, ועל כן אני מבקש באמצעותך למסור פעם נוספת לשוטרי ישראל את תודתנו." הנשיא בירך את המפכ"ל הנכנס ואיחל לו הצלחה בתפקידו, ואמר: "עבודה רבה לפניך, אנו יודעים זאת. אנו מודעים לתרומתך לביטחונה של מדינת ישראל בכל אשר עשית עד היום". הנשיא הוסיף בחיוך: "רגשותיי מעורבים, שכן אני יודעת שיש לנו מפכ"ל נהדר ויחד עם זאת אני יודע איזה ראש לשירות הביטחון הכללי אנחנו מפסידים בהיותך מפכ"ל. כך או כך, הרווחנו."

המפכ"ל הנכנס הודה לנשיא ואמר: "אני מודה על ההזדמנות המיוחדת. לקח לי זמן להפנים שזו המשימה היותר חשובה שעליי לקחת על עצמי, אך כאשר החלטתי, התאהבתי בארגון. לראות את האנשים בשטח, הניצוץ בעיניהם, עד כמה אוהבים הם את עבודתם ומאמינים בה, על אף היותה מסובכת ומורכבת. אין לי ספק שיש עם מי לבצע את עבודת הקודש של המשטרה. אני מאחל לנו משטרה מצוינת כחלק ממשטר דמוקרטי."