ח"כ שפיר: בנט החליט לשכתב את התורה לצרכיו הפוליטיים. שפיר הוסיפה: כיהודיה, חילונית וציונית גאה, אני לא חשה צורך לקבל מבנט שיעורים במסורת ישראל

ח"כ סתיו שפיר
ח"כ סתיו שפיר

ח"כ סתיו שפיר העמידה את שר החינוך נפתלי בנט על טעותו כאשר אמר כי "מירושלים ההיסטוריה שלנו התחילה" וכתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי על פי הכתוב בתורה העם היהודי עמד יחד לראשונה לא בירושלים אלא תחת הר סיני: "לא בכדי עם ישראל לא נולד בירושלים אלא בסיני. גדולתו של העם הזה היא ערכים שמעצבים אותו. גדולתו היא במסע אל הארץ המובטחת, שאינה רק מקום, אלא בראש ובראשונה - אידיאל."

שפיר התייחסה לסערה שהפוסט חולל בקרב טוקבקיסטים מהימין: "היהדות שייכת לכולנו, אך בנט וחבריו חושבים, משום מה, שיש להם מונופול עליה. כבר התרגלנו לסילופים, לעיוותים ולהסתרות של שר החינוך. עכשיו מסתבר שגם את התורה הוא מוכן לסלף בשירות האידיאולוגיה הלאומנית שלו. כך טען בנט שההיסטוריה של עם ישראל התחילה בירושלים. אבל התורה עצמה מספרת סיפור אחר: עם ישראל התהווה במצרים וגובש במעמד הר סיני. למעשה, התורה עצמה אומרת מתי עם ישראל נעשה עם. בספר דברים נאמר, ״הסכת ושמע ישראל: היום הזה נהיית לעם לה׳ אלהיך״.

המפרשים חלוקים לגבי הזמן והמיקום, כך או כך, על פי המקרא לא מדובר על ירושלים. אז, הסכת ושמע בנט: גם לעובדות יש חשיבות בפוליטיקה, לא רק לפופוליזם. אבל השאלה המעניינת ביותר היא - מדוע השאלה הזו מעוררת כזו סערה דווקא היום ב-2016, כשלעם ישראל יש מדינה וצבא חזק, ריבונות ועצמאות? האם לעובדה שעם ישראל ע"פ התורה התכנס בהר סיני ולא בירושלים, מפחיתה מהזכות הלאומית שלנו להקים בית במדינת ישראל, ולקבוע את בירתנו בירושלים? בעיני, יש לנו זכות ובעיקר יש לנו כוח - לקבוע את גורלנו ואת עתידנו. זו שליחותה של הציונות."

"אך יתכן שבנט בעצמו חולק על העובדה הפשוטה הזו. בנט מתעקש מאז נכנס לתפקיד במשרד החינוך לדחוף סוג מאוד מסוים של יהדות לתוך בתי הספר של הילדים שלנו, והשיחה הזו מראה בדיוק איזה סוג. לא שבעים פנים לתורה, אלא תורה שמשועבדת לחזון הלאומני של בנט. כיהודיה, חילונית וציונית גאה, אני לא חשה צורך לקבל מבנט שיעורים במסורת ישראל, תודה."