בעקבות הכרזות שפורסמו הבוקר ברכבות התחתיות בלונדון נגד ישראל פנה יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד בדחיפות לראש עיריית לונדון בוריס ג'ונסון בנושא וזה הבטיח לו כי הכרזות יוסרו. במקביל פירסם משרד החוץ הודעה לפיה "רוה״מ ושה'ח הנחה את מנכ״ל משרד החוץ, דר' דורי גולד, שנמצא כיום בשיחות בלונדון עם משרד החוץ הבריטי, לדרוש הסרה מיידית של מודעות השטנה שפורסמו ברכבת התחתית של לונדון בניגוד לחוק. המודעות מוסרות ברגעים אלה, לאחר שהטיפול בנושא החל אמש, עם היוודע הדבר לשגרירות ישראל בלונדון."

הכרזות האנטי ישראליות בלונדון. צילום: שגרירות ישראל בלונדון
הכרזות האנטי ישראליות בלונדון. צילום: שגרירות ישראל בלונדון

ראש עיריית לונדון בוריס ג'ונסון ללפיד : " הכרזות האנטי ישראליות שפורסמו ברכבת בלונדון יירדו"

לפיד : "פניתי לראש עיריית לונדון, בוריס ג'ונסון, שהוא ידיד ישראל גדול והסברתי לו שמדינת ישראל לא תסבול את הדברים האלה ואנחנו מבקשים ממנו להתערב.הוא נתן הוראה והכרזות יורדו. מסתבר שאפשר לנצח- רק צריך לעשות משהו".

בוריס ג'ונסון ראש עיריית לונדון:" השלטים נתלו ללא אישור. אנחנו נדאג להורידם". ג'ונסון הוציא הוראה מיוחדת ל- TFL בדרישה להוריד את השלטים באופן מידי.

לפיד התייחס לדברים בפתח ישיבת הסיעה ואמר: "היום בבוקר אזרחי לונדון הגיעו לרכבת התחתית ומצאו סדרה שלמה של מודעות אנטישמיות, אנטי ישראליות הקוראות לנו מדינת אפרטהייד, מאשימות אותנו בעינוי של ילדים, ברצח, דברים נוראיים פשוט."

"היות וממשלת ישראל לא עשתה, כרגיל, שום דבר בעניין, פניתי לראש עיריית לונדון, בוריס ג'ונסון, שהוא ידיד ישראל גדול והסברתי לו שמדינת ישראל לא תסבול את הדברים האלה ואנחנו מבקשים ממנו להתערב. הוא מיד התערב והלך לבדוק את העניין. התברר שהמודעות הללו בלי אישור. הוא נתן כבר הוראה. שירות הרכבות הבריטי מוריד את המודעות האלה בעודנו מדברים." הוסיף לפיד.

"מתברר שאפשר, אפשר להילחם את מלחמתה של ישראל. אפשר לנצח, אפשר להגיע להישגים, אפשר להגן עלינו, בשביל זה צריך ללכת ולעבוד בזה. ללכת לעבוד, לעשות תיקון, ללכת ולהיאבק ולהגן על מדינת ישראל שאותה כולנו אוהבים אפשרי. רק צריך לעשות משהו." אמר לפיד.

במקביל פירסם משרד החוץ הודעה לפיה "רוה״מ ושה'ח הנחה את מנכ״ל משרד החוץ, דר' דורי גולד, שנמצא כיום בשיחות בלונדון עם משרד החוץ הבריטי, לדרוש הסרה מיידית של מודעות השטנה שפורסמו ברכבת התחתית של לונדון בניגוד לחוק. המודעות מוסרות ברגעים אלה, לאחר שהטיפול בנושא החל אמש, עם היוודע הדבר לשגרירות ישראל בלונדון."