בשבוע הבא יתקיים פאנל מכון טרומן של האוניברסיטה העברית בוא יתארח ד"ר מחמוד אל האבש, יועצו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בו ידון יחד עם ח"כ עפר שלח מיש עתיד על הסכסוך הישראלי פלסטיני. האבש התבטא בעבר בעד ההתנגדות המזוינת נגד ישראל ואמר כי "פלסטין תוחזר רק על ידי ההתנגדות" והביע תמיכה במחבלים כאשר אמר ש"אין דרגה נעלה יותר אצל אללה מאשר השהאדה".

בהזמנה לאירוע נכתב על ידי מכון טרומן כי "השניים ידונו ויתעמתו בסוגיות הבוערות ביותר במציאות הביטחונית של התקופה האחרונה: גל הטרור ואינתיפדת היחידים, הילדים השאהידים, המנהרות ברצועת עזה, התחזקות דאע"ש במזרח התיכון, עליית האיסלם הקיצוני, הסכסוך הישראלי פלסטיני ותהליך השלום".

בעקבות הזמנתו של אל האבש, פנה יו"ר תא "אם תרצו" באוניברסיטה העברית חיים פרינס לשר החינוך המכהן גם כיו"ר המל"ג ולמכון טרומן בדרישה לבטל את הגעתו של אל האבש בשל תמיכתו בטרור ובמחבלים.

במכתבו ציין פרינס כי "אל-הבאש הביע תמיכה במחבלים המעורבים בפיגועים בירושלים והזדהות עמם: "אנחנו מאחוריהם, ההנהגה איתם. הנשיא בירך אותם לפני כמה ימים והפנה אליהם ברכה, חיזק אותם וביקש מהם עוד יותר ריבאט... אנחנו איתם בכל תנועה, בכל פעולה ובכל מעשיהם ואנחנו מברכים את מה שהם עושים ומבצעים במסגד אל-אקצא המבורך" ודרש לבטל מיידית את הזמנתו לאוניברסיטה. "אנו חוזרים ואומרים כי חופש הביטוי הוא מבורך אולם לא ייתכן כי בשם חופש הביטוי יצאו כנגד מדינת ישראל" סיים פרינס.