מועצה אזורית גוש -עציון השלימה את הערכותה לקראת הסערה. במסגרת ההערכות נבדקו אתרי התשתיות במועצה, לרבות המשך פעילותם במקרה של תקלה ברשת החשמל. בשיתוף של חברת החשמל והמועצה, הועמדו גנרטורים ביישובים במועצה על מנת לקצר את זמן הטיפול במקרי תקלות. המועצה תגברה את מוקד 106 וכן את מוקד המידע הפנימי.

כלים

המועצה בשיתוף עם הצבא ונת"י מעמידות מפלסות ושופלים לפינוי צירים במקרה הצורך, כמו כן במקרה הצורך יופעלו מפזרות מלח להמסת הקרח וכלי רכב ייעודיים יועמדו בכוננות לצורך פינוי במקרים מיוחדים או מקרי חירום.

גם כלל האמבולנסים במועצה צויידו בשרשראות לצורך נסיעה במצב של היערמות השלג חטיבת עציון מתגברת את מערך כלי הפינוי שברשותה ותעמיד מספר נגמ"שים להגעה אל התושבים במקרה הצורך. במועצה ביקשו מכלל התושבים להוריד את אפליקציית המועצה באמצעותה יועבר מידע בזמן אמת על חסימת צירים וכל מידע רלוונטי אחר.

דוידי פרל, ראש המועצה האזורית אמר כי, "לגור בגוש עציון זאת אפשרות ליהנות מנפלאות הטבע ומתופעות ייחודיות. הוא הוסיף ואמר כי הוא מקווה שיירד מספיק שלג כדי שגם תושבים ממרכז הארץ יוכלו לבוא וליהנות מנפלאות חבל ארץ יפה זה."

סגן ראש המועצה, משה סוויל, הדגיש כי המועצה תעשה ככל הניתן שהסערה תעבור בשלום, וכן תנחה את התושבים על מנת לשמור על בטיחות מרבית ומניעת פגיעה בחיי אדם.