ח"כ דב חנין תקף את הקואליציה על העברת חוק החטיבה להתיישבות במרתון לילי הערב: "עוד הרוגים הערב בירושלים. ובמה הקואליציה עסוקה? לכנס אותנו בדחיפות לדיון לילי כדי להעביר את חוק החטיבה להתיישבות. כדי לאפשר הזרמת העברת מילארדים מכספי המדינה להתנחלויות ולמנגנוני הבית היהודי. כדי לסכל כל אפשרות של הסכם מדיני עם העם הפלסטיני.

כך לא מתנהג מי שמעוניין בפתרון בארץ הזאת. כך מתנהג מי שמעוניין להצית אש. כך מתנהגים פירומנים. כך מתנהגים מי שמקריבים את האנשים בארץ הזאת, יהודים וערבים, ישראלים ופלסטינים, על מזבח קדושת שלמות הארץ, קדושת האדמה על חשבון החיים.

אז מה אם בסוף לא ישארו כאן כבר אנשים. זה לא מעניין אותם. העיקר להמשיך ולקדם את העיקרון הקדוש מכל - דונם ועוד דונם. ושכולם ימותו.

העברת החוק הזה הלילה היא מהלך כוחני שנועד לשריין בחוק מנגנון פוליטי, מפלגתי שמקדם, מטפח ומחזק את הבית היהודי ואת ההתנחלויות.

מטרת החוק העיקרית היא לעגן את אחד המנגנונים הבעייתים ביותר במדינה - החטיבה להתיישבות, הפועלת באופן לא שקוף ולא חוקי. החוק מעגן את המעמד של גורם שכבר עכשיו חושב שהוא מעל לכל חוק.נותנים לחתול לשמור על השמנת. מחייבים את המדינה להטיל על החטיבה ביצוע פרוייקטים לאומיים, אחרי שאנחנו כבר יודעים את האמת על פעילותה. זוהי שערורייה".